sosilol

Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

Dick, Ellen, Elli och en privatlektion;)

Av sosilol - 28 februari 2012 19:05

Tjooflöjt!


Ledsen att jag inte bloggat på idag och igår men jag har haft fullt upp.

Detta har jag gjort:


Måndag:

Jag gick till stallet vi elva och då kom Ellen.

Vi mockade, gjorde vatten, fixade kraftburkarna och höpåsarna.

Sedan så tog vi in honom. Han envisades med att vilja ta det "gräs" som fanns där men jag var lika envis tillbaka så det gick bra!:D

Vi gjorde i ordning honom och så knoppade vi manen. Blev lite stora för han har stor man men så bra som möjligt:)

Sedan så skrittade vi ut en liten sväng och sedan gick vi in i ridhuset.

Jag tränade red inget speciellt utan tränade bara i alla tre gångarter med mycket övergångar. På slutet så gick det väldigt bra och han var väldigt duktig 

Förretsen så red jag med hennes suuuuper sköna dressyr sadel!

Efter det så åkte vi hem och redigerade bilder. Kolla längre ner;)

Vid sex så kom vi tillbaka till stallet för att ta en promenad med Elli som skulle skritta på GP. Suuuuper mysigt! 

Efter det så åkte jag och Ellen hm till mig och kollade på pippi långstrump sedan gick vi och la oss.


Tisdag:

Vi gick upp, åt frukost och gick till tåget. Från tåget gick vi till stallet.

Vi tog direkt in Dick och gjorde i ordnin honom. Då vi tog in var Racke (hans hagkompis) fett läskig:S

Även idag så knoppade vi och jag red med dresyr sadeln:) Den är såå skön!

Jag red fram och det gick ganska så dåligt men sedan då Elin kom och vi hade hålt på i en kvart (?) så gick det bättre.

I slutet så gick det super bra och jag fick jätte många bra tips/saker att träna på. men gud vad det var jobbigt!

Har nog aldrig varit så trött och svettig men det var sååå kul! 

Efter passet så borstade jag honom ,satte på täcket och släppte ut honom. Då gjorde vi (Elli, Ellen och jag) allt som skulle göras. Alltså mocka, vatten, hö och burkarna (kraftfoder).

Sedan tog dom in deras hästar (rozzo och GP) och red sedan i ridhuset.

 

  

där var ett gäng bilder:)

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sosilol - 15 september 2012 21:02


http://sigridofsweden.blogg.se/http://sigridofsweden.blogg.se/http://sigridofsweden.blogg.se/   ...

Av sosilol - 10 mars 2012 08:07


Tjoo!!   Jag testar med en blogg på blogg.se nu! Kanske byter tbx senare men nu hittar ni mej här: http://sigridofsweden.blogg.se/ Hoppas ni fortsätter följa mig där!!!      ...

Av sosilol - 9 mars 2012 12:03

Sitter med Sandra och väntar på da bus:) vi ska äta lunch at my plejs:)...

Av sosilol - 9 mars 2012 07:04

..men jag har dels haft vå födelsedagar sedan nu har jag ett projekt på G. Skriver om det någon gång beroende på om det blir lyckat eller inte. Men jag ska försöka blogga mer idag! en gullig bild på Sandras kanin från då jag passade honom:) ...

Av sosilol - 8 mars 2012 07:39

Hejsan!   Igår var det som sagt min födelsedag! Det var väldigt,väldigt kul! Först var det skola och dem sjöng för mig typ 100 gånger, nej men kanske 4. Och eftersom jag inte sa att jag fyllde år som kom alla på det lite efterhand;) Sedan s...

Presentation


Hejsan, jag heter Sigrid och det är jag som bloggar här!
Jag kommer blogga om lite allt möjligt som inträffar i mitt liv;)
Mest hästar, skola, kompisar och fritid!
Kul att du titta in!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Omröstning

Vad har ni gjort på sportlovet?
 Åkt skidor
 Varit hos släktingar
 På läger
 Gått på fritids
 Slappat
 Med vänner
 Åkt utomlands

Gästbok:)

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

    

 

        

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards