sosilol

Alla inlägg under januari 2012

Av sosilol - 31 januari 2012 19:41

Hejsan!!


Har ju varit lite häning under dagen (därför har jaginte bloggat) men Nnu mår jag så mycket bättre!  

Nu har jag precis ätit mammas super goda soppa:) och skaläsa lite franska ord och sedan räkna lite matte, skriva en insändare (svenskläxa) och lära brorsan hur man räknar med olika bråk. För er som undrar så gillar jag matte, vet att det är onormalt!! Men det är roligt när det är roliga tal. Inte typ: "Pelle går till affären och handlar en ost för för 34,3 och en mjölk för 4,56. Hur mycket får han tbx på en 100-lapp?" sånna tal e SUPER TRÅKIGA!

Men sedan ska jag nog läsa och dra mig mot sängen men första ska jagnu läsa lite bloggaroch så:)

 


Av sosilol - 31 januari 2012 14:45

Heej!!


Jag skulle ju äta nudlar till lunch och när jag häller ner dom i skålen ser jag detta:

Typ genomskinliga?! Mycketmärkliga!

Men dom smakade helt OK...

 

Av sosilol - 31 januari 2012 14:30

Heej!!


Idag är jag hemma från skolan för jag är sjuk 

Fast nu mår jag mycket bättre för jag har sovit fram till nu! Så jag kommer till skolan imorn! 

Nu ska jag få i mig något att äta och sedan sätta mig lite med näsan i skolböckerna så jag gör någon nytta här hemma.

gör några tidsinstälda till i eftermiddag:) 


Av sosilol - 30 januari 2012 15:09

Heejsan!!


Nu e jag hemma från skolan och ska precis äta mellis och göra lite engelska.. och såklart lyssna på mucik medans!! 

Idag så hade vi So och eneglska, inget märkvärdigt med det. Till lunch fick vi bulgur och kebab, det såg så j**la äckligt ut så jag tog buldur med vitlökssås istället.

Efter lunch var det gympa och jag var för förkyld för att kunna vara med 

Men på matten kunde jag vara med:)

Sedan gick jag hem med Wilma och Hanna.  (fast dom gick hem till sig)

miss the summer...

    

Av sosilol - 30 januari 2012 11:30

Heej!

Skulle lugnt kunna tänka mig att rida runt med något av detta i vår! Så sjukt snygga färger tycker jag!

Är helt klart en "kanske-köpa-om-jag-har-pengar"sak!

 

Av sosilol - 30 januari 2012 08:43

Hejsan!!


har jätte ont i både hals och huvud men jag måste pallra mig till skolan för idag är detju hoppning och scouter. Och som alla föräldrar brukar säga "Är du för sjuk för att gå till skolanär du för sjuk för att gå på en aktivitet".

Hoppas verklige det blir bättre snart! Det känns jätte tjoockt i halsen ochont gör det också 

   

Av sosilol - 30 januari 2012 08:20

Heej!


Idag har vi sovmorgon  så skönt!!

Nu har jag hunit äta frukost och kolla lite på TV. Nu ska jag göra lite läxor och sedan gå till skolan.

Idag börjar vidmed SO ochjag tror vi får  ny precering. Sedan är det iaf engelskaoch lunch.

Efter lunchen har vi idrott och sist på dagen så har vi matte.

Sedan går jag hem och äter mellis. Sedan tror jag pappakan skjussa mig till stallet.

Idag är det hoppgruppen så jag tror det blir markarbete. Jag vill hursomhelst ha Especial 

Efter hoppningen är det scouter och idag ska vi baka chokladbollar:)

 

 

Av sosilol - 29 januari 2012 20:55

Hejhopp!!


Detta är ungefär hur min vecka kommer se ut: (förutom skola såklart)


Måndag: Sovmorgon, läxor, hoppning och scouter

Tisadg: Stallet och läxor

Onsdag: Stallet

Torsdag: Sovmorgon, stallet med Sandra

Fredag: Ridning

Lördag: Årsmöte USEK, vara med kompisar?

Söndag: Kanske lite shopping, kanske lite vara med kompisar

 

Presentation


Hejsan, jag heter Sigrid och det är jag som bloggar här!
Jag kommer blogga om lite allt möjligt som inträffar i mitt liv;)
Mest hästar, skola, kompisar och fritid!
Kul att du titta in!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Omröstning

Vad har ni gjort på sportlovet?
 Åkt skidor
 Varit hos släktingar
 På läger
 Gått på fritids
 Slappat
 Med vänner
 Åkt utomlands

Gästbok:)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

    

 

        

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards