sosilol

Alla inlägg den 10 januari 2012

Av sosilol - 10 januari 2012 19:48

Hejsan!!


Alla proffsfotografer får inte mobba mig nu för att jag skriver "handen-tekniken" istället för det riktiga namnet...

Tänkte i alla fall skiva om hur man tar en sådan här bild:


För er som kanske inte ser så är nyponet skarp men resten av bilden suddig. 

Man ska få kameran att fokusera på nyponet! Och då kan man göra såhär:

Stoppa in handen bakom det föremål du vill fotta! Då ser du att föremålet blir skarpt.

Då tar du bort handen och tar bilden:)

Resultat:

Nyponet

Asså den här bilden är egentligen jätte cool men den blev suddig här på bloggen:(

  

Snöbär, inte jätte bra


Själv älskar jag den här metoden!

   

        

Av sosilol - 10 januari 2012 19:17

Vad tycks?? Känd för en med hel bild till bakrund:)  

 
Av sosilol - 10 januari 2012 19:02

Hej!!


Nu har jag fixat lite schysta länkar där nere! Om du skrollar ner och kollar i menyn så hittar du dem och det är bara att klicka på bilderna till bloggen!

Om någon annan vill ha en länkning så e det bara och länka till din blogg, då får du gärna länka till mig också!

 

Av sosilol - 10 januari 2012 17:12

Hej på er!


Nu är jag hemma efter första dagen i skolan och seden sväng hem till Sandra!  

Vi har som sagt fått en ny NO lärare och det visa sig vara en 57 årig person som gått i pension för två år sedan -.-Fats han är inte så "gubbig", han har till och med en iPhone...

Vi har haft honom i So och han har en tendens att säga "mina vänner" och "det är kul att jobba tillsammans med er" hela tiden. Men han blir nog OK.

Den nya SO läraren var ännu inte anställd så vi fick ha vikarie...

En till person som är ny är den nya killen i klassen.

Efter skolan gick vi hem till Sandra och  åt mellis och kolla Youtube klipp:) Förresten har Sandra skaffat en ny blogg!  http://sandrasaklart.bloggplatsen.se/   <------ där har vi adressen!

 

Av sosilol - 10 januari 2012 12:00

Hejsan!!


Här är några av alla bilder vi tog igår:

Tar dom i miniatyr annars blir det såå långt!

       

ESp

      

        Puss!                       Candy


 

Av sosilol - 10 januari 2012 11:43

Hejsan!!


Nu är jag i skolan och har lunchrast Vi har haft matte, No och svenska hittils. Efter lunch har vi svenska, so och sist har vi engelska!

Fast nu kom en klass som bokat så jag måste gå...

 

Av sosilol - 10 januari 2012 07:29

Hejsan!!


Sorry att det inte blev så många inlägg igår. Jag tänkte göra massor men sedan så orkade jag inte riktigt + att jag hade massa annat kul för mig:)

Jag var som sagt först hon min kompis nya hamster (min kompis var också där) vi städade buren, klippte bakklorna och bara myste med honom. Vi åt också lunch och körde race på en sådan uppblåst häst, fast den hade pyst!


Vid tre gick jag och mötte Ellen och då gick vi till stallet.

Vi tog massor av bilder, ledde första gruppen och sedan så gjorde vi i ordning våra hästar. Jag skulle ha Sinpan och Ellen Viggo.

Alla hästar var på bockhumör och Candy slängde av en tjej! Då han bockar på de sättet har man inte en chans...

Sinpan var super pigg! fast på henne har man alltid kontrollen, det går alltid att stanna!

Det var värsta bocknings stämmningen i luften! Alla va lite små nervösa...

Fast det var inte jag för jag känner mig så trygg på Sinpan! Hon e min lilla ängel! Nu orkar jag inte skriva hela ridpasset i detalj men jag kan skriva att det GICK BRA och VAR KUL!  och jag har börjat ÄLSKA att rida Sinpan 


Jag vill också skriva att råttorna invarderat min ryktlåda! Äckligt!! Dom har gnagt allt till småbitar!!

Bild från igår (Especial älskar apelsin och banan)    

 

Presentation


Hejsan, jag heter Sigrid och det är jag som bloggar här!
Jag kommer blogga om lite allt möjligt som inträffar i mitt liv;)
Mest hästar, skola, kompisar och fritid!
Kul att du titta in!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Omröstning

Vad har ni gjort på sportlovet?
 Åkt skidor
 Varit hos släktingar
 På läger
 Gått på fritids
 Slappat
 Med vänner
 Åkt utomlands

Gästbok:)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

    

 

        

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards