sosilol

Alla inlägg den 7 januari 2012

Av sosilol - 7 januari 2012 17:45

Hej!


För det första ska jag berätta skillnaden mellan hajk och övernattning, bda är scoutgrejer.

På hajk så sover man i skogen i vindskydd och på övernattninga sover man i stuga. En hajk kan vara flera dagar men en övernattning kan bara vara en natt anars kallas det läger.

Jag har varit på en hajk och en övernattning den förra terminen. Och jag minns inte så mycket avdom så jag visar lite bilder istället:)


HAJK:

Vi sov vid en sjö

  

Vårt vindskydd


ÖVERNATTNING:

Söt häst vi såg

  

Upp i skyn

  

kartan


Vet att det inte var bra bilder...

       

Av sosilol - 7 januari 2012 15:00

Hejsan HOPPsan!!


Nu går jag ju på hoppning på måndagar och det är något som är nytt för det började i höstas.

Jag blev först jätte glad då jag fick frågan sedan jätte ledsen då det var samma dag som scouterna men sedan glad igen då det gick att få ihop. Hoppningen slutar sju och då börjar scouterna så jag kommer lite sent men det gör inget...

Jag har nu också bilvit av med all hopprädsla och verrkligen börjat lita på hästarna. Förut var jag ju inte rädd och så, jag älskade ju hoppning, men jag var lite nervös innan det var min tur och jag ville inte vara först.

Nu kan jag vara först och jag är inte nervös, bara taggad:D

Har ingen bild från måndagshoppningen så här är en från karlshem 2010, jag och frieda

 

Av sosilol - 7 januari 2012 11:00

Hejhopp!!


Kan inte säga så mycket mer än att jag fick bästa klassen ever!!

Vi lärde känna varandra fort och vi är mer alla med alla istället för små "gäng" som vi var i förra klassen

Älskar alla nya kompisar!!

Men jag har tyvär ingen bild på min fina klass:(

 

Presentation


Hejsan, jag heter Sigrid och det är jag som bloggar här!
Jag kommer blogga om lite allt möjligt som inträffar i mitt liv;)
Mest hästar, skola, kompisar och fritid!
Kul att du titta in!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Omröstning

Vad har ni gjort på sportlovet?
 Åkt skidor
 Varit hos släktingar
 På läger
 Gått på fritids
 Slappat
 Med vänner
 Åkt utomlands

Gästbok:)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

    

 

        

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards