sosilol

Alla inlägg under januari 2012

Av sosilol - 25 januari 2012 07:26

Hej!


Nu har jag dushat, ätit frukost och precis fönat håret för annars skulle det frysa till is-.-

Snart ska jag bege mig mot skolan och idag börjar vi med jumpa.

Sedan svenska, lunch och franska. Efter franskan ha vi engelska, matte och klassråd.

När jag slutat tar jag bussen till stallet.

I kväll är det också rekryteringsmöte med scouterna och vi ska hålla i isvett.

haha jag döör X)

 


Av sosilol - 25 januari 2012 06:52

Hejsan!!


Igår vart det lite markarbete på ridningen, det var faktiskt samma markarbete som i måndags. DEt gick lika bra också så jag är riktigt nöjd. Jag tycker det är givande att rida två dagar i rad med samma övnig och samma häst för då får man träna på det som gick fel dagen innan:)

En grej som var jobbig var att en liten nybörjar tjej skulle rida igen så hon fick Jompa. Och han typ skrittade runt banan... Fast det störde inte så mycket.

    

Av sosilol - 24 januari 2012 20:29

Hejsan!!


Nu kommer ett kortis inlägg innan jag ska göra mig i ordning ta något och äta och gå och lägga mig.

Idag red jag Especial och det gick lika bra som igår:D vi gjorde också samma som igår!

Especial mitt hjärta

 

Av sosilol - 24 januari 2012 16:30

Hejsan!!


Jo, ni läste rätt idag ska jag rida!

Jag, Ellen och Estelle ska få rida idag för at vi brukar hjälpa till så mycket!

Så kvart över fem så blir det at sitta på hästryggen igen!

Vill rida min lilla prins!! Det gick så bra igår!!


    

Av sosilol - 24 januari 2012 15:51

Japp detta är vad jag åt till mellis idag!

Det är bulgur kokad i äppeljos med bär och yogurt på:) Lite speciellt mellis!

 

Av sosilol - 24 januari 2012 15:39

Hejsan!!


Idag hade vi två vikarier, det är inte klokt!!!

På matten hade vi vår vanliga lärare och v hade överslagsräkningstest och jag fick alla rätt:D På NO:n så jobbade vi med projektet och såg på film.

På svenskan så tränade vi inför nationellaproven.

Till lunch fick vi chili con carne med massa bönor, paprika och lök i. Inte så gott enligt mig!

Efter lunch hade vi ett lååååångt SO pass med en knäpp vikarie. Hon trodde typ hon var jätte ungdomlig och snackade massa engelska...

Och sist på engelskan hade vi typ vår mentor (vikarie) så det var en vikarie dag idag!

Nu e jag hemma ch ska straxt till stallet men först mellis och läxor!

    

Av sosilol - 24 januari 2012 07:37

Tjo alla!


Igår gck det jätte bra på ridlektionen! Jag red Especial och vi red markarbete.

Vi red fram som vanligtoch han hade jätte bara tempo och lyssnade på mig (tillskilnad från sista gången).

I galoppen var han också snäll, han bröt av en del i minskningarna men sen efter ett tag fick vi till det

Sedan så red vi i tvåpunktssits över fyra bommar ( alltså vi red tvåpunktssits hela varvet). Det var ganska så jobbigt för mitt knä:/ (gröna streck på bilden)

Efter det la vi upp stigbyglarna och och red över lite fler bommar på böjt spår. (bildens svarta streck)

Det var i alla fall väldigt roligt och det gick bra!

Sedan direkt efter ridningen satte jag på täcket på den jätte svettiga Especial och så skjussade pappa mig till scouterna.

Där hade vi typ terminstart där dom berättade om vadvi skulle göra under terminen. Vi skulle också planera ett rekryteringsmöte (prova på möte) och ett patrull-möte. På rekryteringen ska vi typ visa lite isvett och så ska dom få prova att använda isdobbar. På patrullmötet ska vi aka och göra knopar:)

Så här red vi:))


    

Aj!

Av sosilol - 23 januari 2012 15:13

hejsan!!


Sitter här och har jätte nt i min rygg! Jag har typ sträck den och jag tror att det var för at jag blev armbågad på jumpan så då gick jag lite snett så då sträckte jag nog andra sidan:/ men aja...

Nu har jag i alla fall gjort alla mina läxor så nu ska jag äta mellis!

Idag började vi som sagt tio i tio med SO och vi hade Alexander (tillsammans med Jalel e han världens sämsta!!!!) somm skrev larviga namnskyltar. Han stavade som en kråka också, Johan=Tohan Gabriela=Gabrila Felicia=Filicia Gustav=Gusfav och så Caroline=Karolin. Det var bara några av alla fel han gjorde!Sämst e han asså!! 

men sedan hadev vi faktiskt inga fler vikarier!

Idag ska jag ju också på hoppning och sedan scouter! 

   

Presentation


Hejsan, jag heter Sigrid och det är jag som bloggar här!
Jag kommer blogga om lite allt möjligt som inträffar i mitt liv;)
Mest hästar, skola, kompisar och fritid!
Kul att du titta in!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Omröstning

Vad har ni gjort på sportlovet?
 Åkt skidor
 Varit hos släktingar
 På läger
 Gått på fritids
 Slappat
 Med vänner
 Åkt utomlands

Gästbok:)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

    

 

        

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards