sosilol

Alla inlägg under februari 2012

Av sosilol - 9 februari 2012 08:24

Hejsan!


Idag är det sovmomorgon till halv tio! Lika skön som vanligt!

Sedan börjar vi med matte som jag faktiskt tycker är kul... inte själva boken men vår lärare gör roliga grejer på tavlan! Fast ibland är dem helt obegripliga!!!

Sedan har vi bild och då ska jag, julia och Sandra presentera våran Aqua race.

Efter bilden är det lunch och där efter fysik och no. Sist så har vi SO.

Där efter så åker ajg och sandra till stallet.. har hört rykten om att det blir sitsträning...:/

mitt och sandras verk:) våra små djur:D

 

Av sosilol - 9 februari 2012 08:09

Hejsan!!


Skrev igår ett inlägg om min och mammas vistelse i centrum men nu var det borta! 

Menmen jag skriver det igen:)


Mamma hämtade mig efter skolan och då så åkte vi till centrum.

Först så fikade vi sedan så gick vi i alla möjliga affärer. Jag kom hem med en ny skjorta, lite underkläder, strumpor och en keps till sommaren.

Vi bestälde också sommarkläder. Det blev en blus, några byxor och en klänning.


   

Av sosilol - 8 februari 2012 20:26

Heej!!


Just nu är vi inne i en prov-period!

I måndags diaprov på matten, i tisdags diaprov på matten, idag NP i svenska, på fredag NP i svenska, på tisdag historia prov, på torsdag matteprov och så resten av alla nationella-.-

Jag tror jag döööör!! 

   

Av sosilol - 8 februari 2012 20:18

Hej!


Här kommer en god nyhet för er som trodde jag skulle dö idag på nationella: Jag dog inte!

Vi hade första läsförstålse sedan rast och efter rasten skulle man skriva en berättelse. Det var helt okej...

Sedan hade vi lunch och engelska i en timme. Den timmen så kollade vi på film:P

Dagen avslutades med matte och klassråd.

Efter skolan så åkte jag och mamma till centrum, mer om det efter pausen, skoja bara, mer om det i nästa inlägg!

 

 

Av sosilol - 8 februari 2012 09:45

Är inte denna skylt lite onödig??

tagen från http://sandrasaklart.bloggplatsen.se/

 


 
Av sosilol - 8 februari 2012 07:33

Hejsan!


Idag är det nationella prov för alla sveriges 6:or...

Är inte så nervös men alltid lite. Vi har gått igenom några texter och sett hur dem skulle ha bedömts. Och en av dom sööööög ocg det fick godkänt!? Så det är en av anledningarna till att jag inte är så nervös.

Enda bra grejen med nationella är väll att man får tugga tuggummi för att det höjer konsentrationsförmågan.

Önska mig lycka till!:P

 

Av sosilol - 8 februari 2012 07:03

Hej på er!


Ledsen för dålig uppdatering men igår på eftermiddagen hade jag gjort ett fint inlägg och så bara försvann det:(

Och igår på kvällen så hade jag varken tid/ork...

Men nu kommer det ett inlägg.


I skolan så var det en helt var det en helt vanlig tråkig tisdag... fast till lunch fick vi det där goda brödet igen!:D

Efter skolan gick jag hem och kämpade mot läxorna:/

Vid fyra skjussade mamma mig till stallet och där så hjälpte jag Ellen med Rozzo och så borstade jag Especial.

Estelle red Quincy idag! Ellen red först ut en sväng med mig sedan så red hon fram på sandplan sedan red hon lite i ridhushagen. Hom tränade ökningar och sedan galopperade hon oxå.

Tillbaka på sandplan tränade vi skänkelvikningar och sedan red vi ute igen fast den här gången lite längre.

 

 

Av sosilol - 7 februari 2012 07:31

Hejsan!


Igår då jag skulle blogga så ville ingen av datorerna funka! Den ena hängde sej och den andra gick inta att logga in på:(

Men idag funkade den ena!

Igår så var det ridning och min kompis Anna var med till stallet för hon ska också börja rida:D Vi borstade Prisse och Especial sedan så gjorde jag Espes vatten.  Jag skulle förresten rida Especial.

Det var markarbete och det gick hyfsad bra. Han var lite jobbig men det gick bra trots det.

På scouterna så bakae vi chokladbollar och tapetserade våra väggar med afisher och vita papper. På det vita papprena ska vi kladda massa:D

Sedan kom det in några som typ sa att det var som ett museum... alltså våran lya (rum)

    

Presentation


Hejsan, jag heter Sigrid och det är jag som bloggar här!
Jag kommer blogga om lite allt möjligt som inträffar i mitt liv;)
Mest hästar, skola, kompisar och fritid!
Kul att du titta in!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Omröstning

Vad har ni gjort på sportlovet?
 Åkt skidor
 Varit hos släktingar
 På läger
 Gått på fritids
 Slappat
 Med vänner
 Åkt utomlands

Gästbok:)

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

    

 

        

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards