sosilol

Alla inlägg den 1 november 2011

Av sosilol - 1 november 2011 20:46

Hej!!


Här kommer en kort version av dagens ridpass:

vi red fram som vanligt han kändes bra, han hade fint tempo, ställning var okej och tårna pekade någolunda inåt.

Första galoppen var inte så bra men den andra galoppen var UNDERBAR, så lugn så skön och så mjuk. Man behövde nästan bara rida med:D I sslutet av galoppen så kom en häst för nära så jag bröt av och efter det var det förstört, han var sitt vanliga springiga jag igen, men det är också kul.

Sedan la vi upp stigbyglarna ocg red lite cerpentinbågar och sedan så gjorde vi en övning där man skulle sitta ner hela varvet förutom på ena långsidan då man skulle rida lätt i ökad trav, på andra långsidan skuklle man korta steget lite. Det allt gick bra förutom ställningen:( annars ett bra pass.

Jag och especial, inte så fin bild, menmen.

Av sosilol - 1 november 2011 19:40

Hejsan!!  


Japp, just nu sitter jag och planerar lite julklappar till mina nära och kära, jag fixar också en önskelista.

Jag har planerat lite saker men behöver mer idèer, men jag kan såklart inte skriva vad jag ska ge.

Själv önskar jag mig pengar, kläder, presentkort, Tomas Sabo berlocker, systemkamera och massor med annat:)

kanske den här, Nikon d3100

 

Av sosilol - 1 november 2011 13:30

  

  

Av sosilol - 1 november 2011 10:23

Heej!! 
 
Såg den här uppdateringshjälpen på Ponnyprinzarna och tyckte den verkade bra!
Så jag provar:) Som ni ser så handlar den om hästar. 
 
Dag 1. En bild på favorithästen
Dag 2. När & varför jag började rida
Dag 3. Det här behöver jag träna mer på
Dag 4. Det här är jag bra på
Dag 5. Favoritbilder jag tagit
Dag 6. Alla hästar i stallet
Dag 7. En sak som aldrig får hända!
Dag 8. Min största rädsla inom ridsporten

Dag 9. Någon du skulle vela byta liv med för en dag, och varför?

Dag 10. 10 saker du inte visste om mig
Dag 11. En låt som påminner om en häst du älskar
Dag 12. Min favoritgren
Dag 13. Min högsta dröm
Dag 14. Saker du gör vardagligen (i stallet och till vardags)
Dag 15. Varför får hästar och ridning mig att må bra?
Dag 16. En bild som gör dig lycklig
Dag 17. Låtar som jag lyssnar på när jag är arg,ledsen och glad
Dag 18. En bild jag aldrig publicerat förut
Dag 19. Bild på min bästa vän och varför han/hon är det
Dag 20. Något jag vill göra
Dag 21. Någon jag vill träffa
Dag 22. Någon jag vill träffa igen
Dag 23. Hoppning eller dressyr?
Dag 24. Mitt motto
Dag 25. Någon jag träffar vardagligen
Dag 26. Hur mina vänner beskriver mig
Dag 27. Såhär vill jag att mitt liv ser ut om ca 20 år
Dag 28. Någon som älskar dig
Dag 29. Någon jag skulle riskera livet för
Dag 30. Mitt mål med ridning
 
 

Av sosilol - 1 november 2011 09:49

Haloj!! 


Igår var det ju, som ni redan vet, ridläger. Vi ko dit vid halv elva och bara hade det lugnt.

SEdan vid tolv så fick vi betala, fast jag hade glömt, och sedan fick vi skriva önskemål på vilka vi ville rida.

Jag önskade 1. Especial 2. Sinpan 3. Prisse. Sedan så mockade vi och gjorde vattnet åt varsin häst.

När hela stallet var rent och fint var det lunch. Jag åt mina pannkakor, och snälla paulina räddade mig genom att ha extra bestik.Skönt att slippa äta med händerna!

Efter maten fick vi reda på vilka hästar vi skulle ha, jag fick Especial

Sedan hade vi teori om foder och framför allt grundfoder. Sedan skulle vi leda grupp ett men sedan var det vår tur att rida!!:)

Vi red fram som vanligt och det gick ganska så dåligt, han var seg och jätte pigg på samma gång men den andra galoppen blev jag nöjd med. Sedan så visade tränar Elin hur jag skulle ha mina fötter och det var as jobbigt!! Svårt att vänja om! Har jätte int i fötterna. Vi gjorde en övning där man skulle göra halt från trav utan stigbyglar.

Sedan hade vi fri tid och vi lekte "catch the grimskaft":) När allt var klart så åkte vi hem till Estelle och fixade lite grejor sedan hem till mig.

Så här lerigt är det nu:(

     

Av sosilol - 1 november 2011 09:25

Heej!! 


Jag vaknade nyss och insåg att jag försovit mig!!! Jag skulle gått up klockan 7. Men det är ändå lungt för jag ska inte åka förenn kvart i elva. Men jag han få panik.

Nu har jag ätit frukost och ska börja jobba lite med hästskorna igen, sen ska jag också planera lite julkappar.

Sedan ska jag också laga mig lite lunch.

Hoppas ni får en bra dag!! 

Kan avslöja att jag red ESpecial igår<33

 

   

Presentation


Hejsan, jag heter Sigrid och det är jag som bloggar här!
Jag kommer blogga om lite allt möjligt som inträffar i mitt liv;)
Mest hästar, skola, kompisar och fritid!
Kul att du titta in!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Omröstning

Vad har ni gjort på sportlovet?
 Åkt skidor
 Varit hos släktingar
 På läger
 Gått på fritids
 Slappat
 Med vänner
 Åkt utomlands

Gästbok:)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Länkar

    

 

        

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards