sosilol

Alla inlägg den 25 november 2011

Av sosilol - 25 november 2011 21:30

Halu!!


Igår var jag ju i Wilmas stall:) Vi virrade först runt i detta STORA stall men sedan hittade vi rätt.Det var gångar och hästar överallt! Vin råkade hammna i ett omklädningsrum:/

När vi väl hittade rätt så såg vi att dom hoppade två hinder och red lite cavvaletti samtidigt.

Sedan visade hon oss runt!! Det fanns massor med hästar. Jag hittade två favvisar:)

Det var jätte kul!

Wilmas stall

Twiggy  Hans Majestät Lulu

Hon red^               Wilmas favorit         Wilmas andra favvo    Wilma tyckker om att rida^

Grappo 

Mina två favvos:)

Av sosilol - 25 november 2011 20:46

Hejsvejs!

    

Sorry att det blev lite kort avslutning på inlägget i morse men jag kollade på klockan och såg att jag hade SUPER brottom till Sandra! Som tur var kunde pappa skjussa:)

Idag var det skolbio och vi såg "Whale rider" en halv bra film. Som skolbios alltid är. Det dåliga var att vi fick sluta senare och vi missade slöjd:(

När vi slutat så tog jag bussen till stallet, och på bussen satten en pratglad fullis 

I stallet så lyckades jag precis innan ridningen banga in huvudet i Especials krubba så det började blöda som bara den på läppen. Nu har jag världens fläskläpp och kan inte prata så bra. Jag säger "fe" istället för "p". Jobbigt för alla skrattar åt mig.

Idag hoppade vi iaf en bana och jag hopade Sinpan. Det gick bra tycker jag.

Imorgon är det dags att åka till globen och Stockholm horseshow!!:D Tagga!!!

   

Av sosilol - 25 november 2011 07:25

Haloj! 


 

Igår var en riktigt bra dag det:)

Det började med att vi blev uppdelade i grupper som var blandade av alla klasser. Jag hamna med Fellan och Edvin från min klass och 10 andra från N2 N3 och musik. Vi fick ett program och vi skulle till Ove först. Där skulle vi rita av varandra utan och kolla på pappret och sedan lägga ett stort pussel. Vi failade lite...

Sedan skulle VI BAKA EN TÅRTA!! Det var jätte kul! Roligaste aktiviteten.  Vi gjorde en smile tårta med ett stort smile på.

Sedan var det lunch och efter lunch så sule vi til Kristina och spela blinka lilla stjärna på flaskor. Vi tjejer lyckades men killarna failade lite. 

Sist så var vi hos Janne och där skulle vi gå runt i en ring sedan då han sa "stopp" så skulle vi stanna sedan sa han kanske "bulle" då skulle gruppen bilda en bulle. Lite konstigt.

Sedan var det fika!! Och vi fick äta upp tårtorna men innan dess utsåg dom en vinnare i tårttävlingen och vi vann!:D Den var god också!

Sedan åkte jag och sandra till stallet och hon fick rida Macke.

Nu har jag as bråttom till Sandra!!

 

Av sosilol - 25 november 2011 06:59

Hejsan!! 


Sitter och försöker få in hur man stavar til 13-20 på franska!! Dom vill inte riktigt fastna men jag tror jag kan dom nu!! Det är iaf ända läxan tills idag!

Idag är en lite speciell dag, vi börjar som vanligt med svenska sedan går vi och ser på bio hela klassen. Då missar vi både slöjd och språk men när vi kommer tillbaka så har vi franska ändå, fast med andra gruppen. Så vi slutar 40 min senare. menmen vi har slutat tidigare i går och i förrgår.

Sedan åker jag som vanligt till stallet och rider:) Idag är det hoppning och jag är öppen för nästan alla hästar då espe fortfarande vilar..

Saknar att sitta på hans rygg:(

      

Presentation


Hejsan, jag heter Sigrid och det är jag som bloggar här!
Jag kommer blogga om lite allt möjligt som inträffar i mitt liv;)
Mest hästar, skola, kompisar och fritid!
Kul att du titta in!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Omröstning

Vad har ni gjort på sportlovet?
 Åkt skidor
 Varit hos släktingar
 På läger
 Gått på fritids
 Slappat
 Med vänner
 Åkt utomlands

Gästbok:)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Länkar

    

 

        

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards