sosilol

Alla inlägg den 16 oktober 2011

Av sosilol - 16 oktober 2011 20:53

Hej!!


Dags för en HISS OCH DISS!


SIGRID HISSAR:

Fint vitt schabrak:)


SIGRID DISSAR:

Väldigt märkligt...


 

Av sosilol - 16 oktober 2011 20:38

Heej!!    


Här är lite ovisade bilder från  de senaste veckorna:

(inga bra bilder men men)

Mjau

Especial, från idag:)

KOnstig bild på macke, det ser ut som om han lyser

Törstig mjau...


 

Av sosilol - 16 oktober 2011 18:40

Haloj!!


Nu har jag precis bakat chokladmuffins till KM i dresyr! Först blev smeten jätte fast, så jag fundarade på om det var något fel. Men det blev riktigt bra ändå. Tur!Jag lyckades också spruta ut smet över hela köket, men det var "bara" att torka upp...

Direkt då jag kom hem så dushade jag, åt mellis och städade badrumet.

Nu har jag också skrivit ett brev till mormor, mailat til en kompis och tränat franska.

Kom och tänka på en sak då jag skrev föregående mening, man mailar till en jämn gammal men skriver berv till sin mormor... dock är det ju inte alltid så.

Snart är det mat, jag tror det blir lax:) Är riktigt hungrig så det ska bli gott, även fast jag inte gillar fisk!


 

  

Av sosilol - 16 oktober 2011 17:26

Heej!!  


Tillbringade dagen i stallet med mina go'a vänner Elli och Sofia. Idag hade jag och Sofia stallet men Elli var också där och sälskapade.

Vi gjorde det vanliga stalljobbet sedan åt jag och Sofia lunch medans Elli kollade på sedan cyklade vi ner till hamnen och Elli åt lunch medans vi kolade på...

När vi kom upp till stallet igen så satte vi oss och smörjde, jag smörjde mitt träns, espes träns och Saras träns. Jag smörjde också mina skor väldigt nogrant, bland annat med Sofias super fett:)

Efter det tog vi in alla hästar. Vi var sedan väldigt hungriga och åkte hem till Elli och åt mellis. Det var ritigt gött då man var hungrig.

När vi var tillbaka i stallet igen så borstade vi våra hästar (Elli=Prisse) (Sofia=Gasen) Elli provade också sina nya lindor.

Sedan åkte jag hem...

Bild från i våras:)


 

Av sosilol - 16 oktober 2011 07:59

Haloj! 


Igår cyklade jag som sagt till stallet för att jobba... Vi skulle vara där en halv timme tidigare för att vi skulle hinna få ut alla hästar innan hö lastbilen kom men så var den också tidig...

Men då vi fått ut alla hästar utan några större problem så körde vi ut vatten till ala hagar. Sedan mockade vi, gjorde vatten, fyllde på med strö, höade, sopade och tömde karet.

Efter allt jobb så började vi smörja men han inte klart då vi såg att klockan var mycket och vi behövde åka ner till usek mötet.

Så var det så att vi behövde gå upp til Kerstin och hämta pengar, så det gjorde vi lite snabt innan vi cyklade ner till 4-fota.

Sedan var det möte och vi planerade klart allt till spökkvällen 

Efter mötet smörjde vi klart och åkte hem till Estelle och åt lunch. Vid fyra så åkte vi tillbaka och tog in hästarna.


Sedan på kvällen åkte jag, mamma och brorsan in till morfar och mormori stan. Vi åt god mat och hade det allmänt gött:)

  Viggo<33

 

Presentation


Hejsan, jag heter Sigrid och det är jag som bloggar här!
Jag kommer blogga om lite allt möjligt som inträffar i mitt liv;)
Mest hästar, skola, kompisar och fritid!
Kul att du titta in!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Omröstning

Vad har ni gjort på sportlovet?
 Åkt skidor
 Varit hos släktingar
 På läger
 Gått på fritids
 Slappat
 Med vänner
 Åkt utomlands

Gästbok:)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

    

 

        

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards