sosilol

Alla inlägg den 27 oktober 2011

Av sosilol - 27 oktober 2011 20:21

Heej!!


Idag var Especial sååå mysig han var på klart bra humör!:D

Vi kom dit, jag och Estelle, vi började med att smörja sedan så borstade vi på våra hästar. Sedan en rejäl skopa mys!

Especial var jätte mysig coh jag tränade lydnad och trix och gosade massor. I love Especial<33 (för er som inte redan visste det)

Efter en timmes mys så gjorde vi vatten åt våra båda hästar och sist men inte minst så borstade vi pysslarhästarna.

När vi var klara drog vi hem till Estelle och kollade i hennes skolkatalog. Är alltid lika kul när man känner igen folk.

Sedan så åt vi lite kvällsmat, spelade på hennes Ipad och sedan cyklade jag hem till mig.

  

väldig fin   ful bild jag klippte ihop:)

 


Av sosilol - 27 oktober 2011 20:00

Hejhopp!!  


Japp detta inlägg är om min dag i skolan. Vill bara skriva att 6N1 är världens bästa klass!!<3

Vi började halv tio med matte, vi jobbade vidare med lite mer bråk... Jag fick också reda på att jag kan hoppa över allt jag redan kan i matten, dvs nästan allt:D Skönt att slippa räkna jätte lätt matte.

Sedan var det bild och vi fortsatte med våra prickbilder, jag blev klar och målade en bild med hjärtan och två kort.

Man blir utsvulten av en halv skoldag så det satt fint med lite gryta efter bilden. Dock inte så god...

Efter lunchen var det teknik och vi jobbade vidare med lödning, dock så failade jag ganska mycket och råkade spika lite för mycket:( men det går nog att lösa. Sedan var det No och vi jobbade med olika färger.  Vi skulle se vilka färger alla färger bestod av. Det blev fett coolt!

Sist på dagen hade vi So men det blev ingen So för vi hade "a non smoking generation" på besök som snackade om snus och så fick vi köra teater:/

Sedan åkte jag till stallet...:)



 


Av sosilol - 27 oktober 2011 16:00

Heej!!  


Japp, kläder var det. Jag tänkte visa vad jag gillar att ha på mig;)

Linne från H&M

Jeans från Cubus:)


 


Av sosilol - 27 oktober 2011 14:00

Haloj!!  


I förrigår på No:n så målade vi bilder med färgerna som vi gjort:)

Min grupp, dvs jag, Sandra och Julia, gjorde 12 färger. Röd, rosa, grön, ljusgrön, två misslyckade lila, svart, gul , tre blåa och vinröd. Av detta blev det de här:

 

Ville använda alla färger..:)


 

Av sosilol - 27 oktober 2011 12:00

GÄSTBLOGGNING 1:


Hej!! 

Jag är en tjej på 13 höstar som läser sigrids blogg och tycker den är jätte bra!! Jag tittade någon gång på senaste inlägg och hamnade här och nu läser jag varje dag!! 

Jag är som sagt 13 år och älskar också hästar!!
Jag har själv två egna hästar och en liten ponni:) Jag tränar hoppning hoppning två gånger i veckan med varje häst men jag försöker ändå variera ridningen så mycket som möjligt:) Med min lilla ponni, som är 23 år, skrittar jag ut, går promenader, longerar och små lättare dressyr pass då energin är låg pga ålder:(
Med hästarna så tävlar jag L:B i dressyr och L:A i hoppning:)

Men mitt mål är att ha tävlat SM innan mina ponnyår är över.
Jag går i sjuan på en privatskola en kilometer ifrån mitt hus:)

När jag läser om Sigrid så har jag fastnat för denna lilla ponnyn, jag tror den hette Viggo<3

//Lollo  



Av sosilol - 27 oktober 2011 10:00

Hej alla!!  


Kom ihåg att rösta i omröstningen!:D

Frågan är: Vilket är ditt favorit ämne?:) Och här är altervativen:


Matte
Bild
So
Engelska
Språk (fr/sp/ty)
Slöjd
No
Svenska
Musik


Just nu står det lika mellan bild,so,slöjd och språk så rösta fram ditt favvo ämne!  

 

Av sosilol - 27 oktober 2011 07:39

Haloj!!  


Igår började jag köra bakery story på min xperia. Det är rktigt roligt, jag gillar den sortens spel.

Det går ut på att man ska driva ett cake/bageri. Man får pegar av alla kunder som handlar och av pengarna kan man bygga ut, köpa nya maskiner, designa om och lite mer:P

Man har olika maskiner som kan baka olika saker på olika kort/lång tid.

Jag tycker i alla fall att det är kul och det är helt gratis!:D


"Bakery story" loggan

Så här får man sitt cafe i början.

 

Presentation


Hejsan, jag heter Sigrid och det är jag som bloggar här!
Jag kommer blogga om lite allt möjligt som inträffar i mitt liv;)
Mest hästar, skola, kompisar och fritid!
Kul att du titta in!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Omröstning

Vad har ni gjort på sportlovet?
 Åkt skidor
 Varit hos släktingar
 På läger
 Gått på fritids
 Slappat
 Med vänner
 Åkt utomlands

Gästbok:)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

    

 

        

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards