sosilol

Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av sosilol - 23 oktober 2011 19:59

Heej!! 


Har precis jobbat klart matten, jag var ju sjuk tre dagra förra veckan och det var tre "matte dagar". Så det var lite att ta igen men nu är det klart. Innan dess åt jag mat städade hos TinTin ch så har jag ju varit på Lasergame!!

Det var jätte kul, vårt lag vann faktikst. Fast jag sög... Men det var kul ändå fats jag typ dog trettio gånger.

I morgon är det hoppning!! WOHOO!!

Så här såg det ut där vi var och spela, bild från google.

Nu väntar ännu mera läxor...



 

Av sosilol - 23 oktober 2011 14:18

Haloj!!  


Nu har datorn precis dött efter at ha skrivit det här inlägget 2 gånger!! Så nu har jag inte riktigt ork och tid att skriva om spökkvällen igen. Men kanske senare.


men nu ska jag till min kompis Lasergame! Det kommer att bli jätte kul!

Nu har jag precis varit ute på en promenad med mammas kompis hund! Super söt!!

Lägger kanske upp en bild ikväll.


      

KM

Av sosilol - 23 oktober 2011 12:47

Heej!!


Jätte ledsen att jag inte bloggat något:( Men jag har (som ni kanske vet) haft väldigt fullt upp, men väldigt kul! Jag har ju varit på KM och spökkväll.

Nu tänkte jag skriva om KM, mer om spökkvällen i nästa inlägg.

Jag, Ellen och Estelle kom till stallet vid nio. Då tog vi ut alla hästar och sedan så fick vi reda på vilka vi skulle tävla på!:) Jag fick ESPECIAL tillsammans med Ellinor.

Vi började mocka hans box och ge honom lite vatten sedan var det dags att åka ner till 4-fota och bygga banan.

När det var klart tog jag in min lilla plutt och vi började borsta. Jag ryckte också hans man annars skulle det bli omöjligt att knoppa. I fredags då jag började tunna ut manen var den lång och jätte tjock. Men med lite hjälp, tips och ännu mera hjälp av Lina så gick det!! Han fick till och med ojämt antal knoppar, betyder tur.

Sedan var det dags för sadeln och tränset att komma på och sedan skulle Elli som startade först av oss hopa upp och rida fram.

När vi ridit ner til 4-fota och hon ridit sitt program var det dags för mig att hoppa upp.

Han var seg som ny kokt kola!! Det gick inte att beskriva, min hyperaktiva Especial var SEG!!! Jag fick låna Ellens spö och smällde til honom pytte lite, red ett varv och lämnade tillbaka det, då var han sitt vanliga pigga jag igen.

Jag jobbade med att få honom rund och mjuk i skritten sedan i traven och tillsist tog jag ett varv i galopp i båda varven. Sedan var det min tur at rida runt inne på banan fast utanför staketet. Jag jobbade med att få honom avslappnad och att han skulle ignorera publiken och det gick! Han var jätte härlig och fin, dock ville inte ställingen riktigt fungera.

När det var min tur undrar jag om jag inte skakade av nervositet. Det gick över väldigt fort och jag glömde nästan bort att konsentrera mig, det var så roligt och han var så fin<33

helt plötsligt bröt han av till skritt i ett steg, jag blev sååå arg på mig själv och tänkte "det här går inte jag har redan sumpat hela resultatet" men jag försökte tänka på vad min tränare sa för 2 veckor sedan. "Varje sträcka kunde man samla nya poäng på" så jag kämpade vidare. Men i galopen bröt han av igen!! Men jag red vidare och jag blev först jätte jätte missnöjd med ritten. Men efter nån timme började jag smälta de dåliga bitarna och se det bra. Det var roligt, han hade fint tempo,det var bra att få prova på att tävla dresyr och underbart att få tävla på Especial. Han var ju halt i våras då jag skulle tävla i hoppning och påskäggsjakt. Det som var mindre bra var de två avbrotten och ställningen , fast jag fick ingen komentar om ställningen (tror inta att dom dömmer på det).

Men Especial var som en liten ängel och vi slutade som 5:a i märke två klassen och 9:a i ridskleklassen. Själva placeringen är jag väl mindre nöjd med men ritten var ganska bra.


Bilder kommer så fort jag lyckats ladda över dom från ammas och pappas kamera!  


 




Presentation


Hejsan, jag heter Sigrid och det är jag som bloggar här!
Jag kommer blogga om lite allt möjligt som inträffar i mitt liv;)
Mest hästar, skola, kompisar och fritid!
Kul att du titta in!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Omröstning

Vad har ni gjort på sportlovet?
 Åkt skidor
 Varit hos släktingar
 På läger
 Gått på fritids
 Slappat
 Med vänner
 Åkt utomlands

Gästbok:)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

    

 

        

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards