sosilol

Alla inlägg under november 2011

Av sosilol - 9 november 2011 19:35

heej!!  


Ett till "personinlägg" kom som önskemål och här är det:


Ellinor är en glad tjej på tolv år som är 5 eller 2 (minns ej) dagar äldre en mig, alltså är hon också tolv år. Hon går i samma skola som jag i musikklass. Hon rider också och det är väll den vägen vi lärt känna varandra. Jag minns inte exakt när vi träffades först men det senaste året har vi väll umgåtts mer   Vi träffas varje dag i skolan och några dagar i stallet:)

Hon rider på tisdagar och onsdagar och så sköter hon Prisse plutt.

Hon har själv en egen blogg och en hästblogg som hon har med en kompis.

Läs dom här: Egen blogg och hästbloggen  

Söt bild på henne:)
  
 
Av sosilol - 9 november 2011 18:57

Heej!!  


Tänkte skriva om min dag:

Jag började med gympa och vi örde först lite löpning och sedan körde vi fotboll och vårt lag van med 5-1:)Efter gympan var det svenska och vi jobbade lite i övningsboken.

Sedan kom en efterlängtad lunch och idag var det chilli con carne.

Efter lunchen var det franska, vi gick igenom hur man frågar "var bor du?" och "hur gammal är du?" vi lärde oss också räkna till 20 också. Juste vi fick prov resultatet och det gick jätte bra!  

Sedan var det engelska och vi hade lite gramatik om a och an, det var såååå sjukt lätt!!

Efter engelskan var det en helt vanlig mattelektion, jag jobbade vidare om procent.

Sist på dagen hade vi klassråd som tog evigheter   Då hade jag brottom till Estelle och skyndade mot henne och sedan åkte vi till stallet. I stallet så började vi med att smörja sedan borsta, vatten m.m Vi kollade också Candys hov om han hade något eller så för han gick lite konstigt. Vi hittade inget speciellt men han reagerade ganska så starkt på bakbenen.

Vid sex cyklade jag hem och åt:)


Hovar

 

Av sosilol - 9 november 2011 12:00

Heej!!


Nu sitter jag på en engelska lektion för setta är tidsintällt:)

Snart är det matte och sist klassråd sedan åker jag till stallet!!:)

Ska bli kul att träffa alla vänner och framför allt hästarna 

     

Av sosilol - 9 november 2011 07:26

Hejsvejs! 


Idag är jag äntligen frisk nog att gå till skolan! Jag har bara ont i halsen men det går nog att överleva:)

Idag börjar vi dagen med jumpa och vi har äntligen Kristina igen! Efter det har vi svenska och då har vi också Kristina.

Efter det så har vi lunch och sedan franska. Idag kanske vi får provresultaten:D Hoppas det gick bra! Efter franskan har vi engelska och då ska jag lämna in mitt engslak jobb om 9/11.

I slutet av dan har vi matte och sist klassråd.

Idag ska jag äntligen till dig igen!!:)

     


PS. ska fixa en ny presentationsbild:)

Av sosilol - 8 november 2011 19:00

Hejsan!  


Jag sitter nu och äter på min favoriträtt, provensalskköttfärssås med pasta! Yummy!!  

Har älskad denna rätt sedan jag var 6 år.

Hinner kanske inte skriva mer idag så det blir kankse sista inlägget idag:(

Ha en bra kväll!


 

Av sosilol - 8 november 2011 17:46

heej!  


Har inget att göra så jag tänkte ta tag i ännu mera matte, lika bra då man har tid:)

Nu jobbar jag med procent, fats det är jätte lätt!!!

En liten update: Nu mår jag bättre!!  Hoppas på att få gå till skolan imorn:)

Pallar inte att vara sjuk...:(

 

Av sosilol - 8 november 2011 16:37

Heej!!  


Här är fortsättningen på "how I met you!":


Tiden gick och jag lärde mig att binda upp, tränsa och tillslu sadla:9 Han tycker det är väldigt obehagligt att bli sadlad så han sliter sig...:( Men nu går det finfint.

Jag började älska honom mer och mer och började va i stallet mer och mer. Hela första året gick och jag minns inte så mycket från det:(

Men nu kommer vi till det lite mer roliga:) Nämligen förra året.

Hösten gick och på höstlovet så hoppade vi en bana och då kunde jag inte riktigt kontrollera honom till en början men sedan andra gången då förstog jag hur man skulle göra, vara envis och inte ge sig förens han är lugn och samlad! Vi firade också jul i stallet och jag och Especial fick av ellen och estelle en kardborrskam, för då gick han i en hage med massor med små kardborreliknande grejer.

På våren skulle vi ha gjort tävlings debut i både påskäggsjakten ich Km i hoppning, men ett stort streck i räkningen var att han blev halt!! Han fick vila i en månad sedan fick jag rida honom varje dag i först skritt sedan trav. Jag lärde mig mycket av den haltgrejen eftersom jag, ellen och estlle blev ansvariga för att rengöra hoven:)

En vecka innan han skulle åka till aud så var han redo för galopp men just då var jag oturligt nog bortrst och missade galoppen:(

DEn våren lärde vi oss jätte mkt men det är endå den här terminen jag och espe har haft störst framgång:)

Nu under hösten så har jag ju börjat i hopp grupp och vi har kommit yttligare ett steg inom hoppningen, Especial och jag, nu behöver jag nästan inte bromsa:)

Och så nyligen gjorde vi äntligen tävlingsdebut på Km i dressyr och det gick ganska bra tyckte jag vi kom 5a:)

Nu är han också underbart snäll i all skötsel, vi har också tränat trix och nu förjar han mig i boxen:) Gullig han är!<3

Förresten så har jag blivit åretsskötare två år i rad nu och innana dess åretspysslare ett år:)

Här är en bildbomb:


 


Jag älskar dig Especial!!!<3  

om ni någon gång tvekat...


 


Av sosilol - 8 november 2011 16:35

Hejsan!!  


Nu är signaturen klar:

 

Presentation


Hejsan, jag heter Sigrid och det är jag som bloggar här!
Jag kommer blogga om lite allt möjligt som inträffar i mitt liv;)
Mest hästar, skola, kompisar och fritid!
Kul att du titta in!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Omröstning

Vad har ni gjort på sportlovet?
 Åkt skidor
 Varit hos släktingar
 På läger
 Gått på fritids
 Slappat
 Med vänner
 Åkt utomlands

Gästbok:)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Länkar

    

 

        

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards