sosilol

Alla inlägg den 4 december 2011

Av sosilol - 4 december 2011 21:04

Har kommit grönan ska smset lägga mig och läsa:)God natt!

Av sosilol - 4 december 2011 15:27

Heej!!


Nu har jag bakat en massa pepparkakor och ska snart till morfar och mormor.

Jag satsade på små och ovanliga peppaarkakor som typ äpple, päron, båt, fladdermus m.m

Bilder på pepparkakorna och julpyntet i stallet kommer typ imorn:)

Fastnade för den här, cool va??

 

Av sosilol - 4 december 2011 15:00

Hejsan!


Här är min önske lista: (inte i ordning)

Pengar

Berlocker

Alla tre filmer och 1+4 som böcker

Ziperall

Silikonskydd X8 Hot Pink - SSX8HP

Silikonskal

och några snygga nagelstickers:)


Det var vad jag ville ha av tomten i år!

 

Av sosilol - 4 december 2011 13:00

Hejsvejs!


Något jag vill göra inom ridningen/stallet är att hoppa en bana med Especial innan det fryser, men det kommer inte hända för det har redan börjat frysa och han är fortfarande under igång sättning. Det är en sån känsla att hoppa Especial, tycker jag<3

En annan grej jag vill är att pynta klart Saras box så hon också får det fint:) Ibland får jag jätte dåligt samvete för att jag inte gör massor på henne!!:(

men någonting jag vill göra som inte har med hästar att göra är väll at baka pepperkakor!!:)

Jag har några nya mått(det heter väll pepperkaksmått??).

Den här coola fladermusen har jag faktikst!!:)

 


Av sosilol - 4 december 2011 12:00

Hejsanpåersan!


Haha,nu har jag haft ett fredag och ett lördagsinlägg så nu kommer söndagXD

Idag vaknade jag vid nio och då kollade jag på Tv och åt frukost vid elva kom farmor och farfar och då åt vi lite julfika.

Snart ska dom nog åka  och då ska vi kanske baka pepparkakor!!:D (Sigrid ♥ Baka)

Sedan ska vi in till morfar och mormor i stan på julgröt:)

 

Av sosilol - 4 december 2011 11:03

Haloj!


Igår gick jag upp vid sju och gorde mig i ordning sedan fxade jag med julpyntet och satte upp granriset på plankan.

Sedan skjussade pappa mig til stallet coh där väntade Estelle.

Vi satte på alla hästar täcken och tog sedan ut dem. Sedan satte vi fulll fart med att mocka för vid 11 skulle vi vara klara för då var det julpynt.

Och vi var super snaba och var klara med ALLT kl10.40

Då tog vi dte lite lugnt fram till 11 och då satte vi i gång och pynta.

Efter pyntningen så fixade vi ridhuset, det var jobbigt!

Sedan var det julbord med släkten:)

    

Av sosilol - 4 december 2011 09:00

Hej!! 


Ifredags så jag till skolan som vanligt.

Först hade vi svenska sedan så var det slöjd och jag börjaade med engrej till morfar.Fast det kan jag inte säga vad. På franskan så hade vi några förhör och lekte lite:)

Efter skolan så åt jag lunch ch sedan sprang jag till bussen och han precis!

Väl i stallet så har hade en ny liten polle kommit till stallet och vi kollade när han red:)

Sedan kollade vi också på när Jeny,Daisy,Therese och wexford red på fyrfota.

Jag och Ellen fick sedan skritta av deras hästar, jag fick skritta Daisy!:)

När vi kom upp hade estelle kommit och vibörjade gördet vanliga stalljobbet. Sedan fick vi välja hästar och jag hade ingen aning om vem jag ville ha så Elin valde Macke åt mig.

Sedan gjorde jag iordning Especial för jag skule sätta igång honom i första gruppen.

Han var lite stel men annars gicck allt bra!

Sedan var det bara och byrta till Macke. Det var 4:e gången jag red honom: Han var lite lat men inte så fraligt och han var jätte duktig på skänkelvikningarna!:D

 


Presentation


Hejsan, jag heter Sigrid och det är jag som bloggar här!
Jag kommer blogga om lite allt möjligt som inträffar i mitt liv;)
Mest hästar, skola, kompisar och fritid!
Kul att du titta in!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Omröstning

Vad har ni gjort på sportlovet?
 Åkt skidor
 Varit hos släktingar
 På läger
 Gått på fritids
 Slappat
 Med vänner
 Åkt utomlands

Gästbok:)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Länkar

    

 

        

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards