sosilol

Alla inlägg den 11 december 2011

Av sosilol - 11 december 2011 16:45

Hej!!


Här är bilderna från övernattningen:

Kartan  

Uppåt:)

   Söt häst från Ubby:)


    

Av sosilol - 11 december 2011 15:48

Haloj!


Bilder från pepparkaksbaket förra veckan:

   

 

 
Av sosilol - 11 december 2011 14:53

Hejhopp!!


Igår var det (somsagt) julshow i stallet och det är tillsammans med tävlingar och spökkväll en av årets roligaste stall dagar:)

Jag var med i ter nummer: the yellow unicorns, Usek och luciatåg.

Det blev många klädbyten mm men det var riktigt kul! Vi (Sara, Lina och jag) hade inte tränat alls tsm, för jag blev frågad i fredags, så jag fick improvisera och jag blev nöjd:)

USEK gick bra och Lucian med Viggo stog och gnuggade sig mot mig hela tiden, hehe.

Sedan var det fika och lotteri jag  vann en parfym från dior 

Grattis till Gasen som vann julpyntstävlingen!! 

Ps. har tyvär inga bilder här heller:(  

Av sosilol - 11 december 2011 14:09

Hej på er!


Igår vaknade jag tjugoi åtta och började göra mig iordning vid nio skjussade pappa mig till tågstationen där väntade mina vänner. (vi skulle på scoutövernattning) Vi tog tåget själva till rydbo och där träffade vi på em "tomte", det var tomte tema. Han gav oss en karta och skumtomtar.

Vi gick vägen han sa opch hittade en till tomte men han sa bara följ vägen och det gjorde vi. Sedan tog vägen slut och vi viste inte vart vi skulle och rinhgde och frågade vart vi skulle. Vi skulle till ett ställe som hette Ubby och där fanns en till tomtye som sa att vi skulle till udden så vi gick dit och där skulle vci göra lunch. Ganska äcklig köttfärsås med pasta.

Sedan gick jag och sandra själva till gården för att pappa skulle hämta migför jag skulle på julshowen.

Jag vill bara skriva att det var ingen kort vandring utan ett par (ca 7) kilometer vi gick och det var ingen lätt  terräng...

men pappa  efter julshowen skjussa han tbx mig till stugan.

Ganska direkt så var det julbord och sedan julklappar. Vi träffade en asskön tomte som hette Ek:) PÅ kvällen var det också läger bål och vigick vi ochla oss och det var DÖ varmt!!

Men vi somnade.

I har vi mest packat. Vi blev väckta vid 7t 9, riktigt onödigt!!!

Nu är jag hemma och har dushat!

Ps. kanske kommer bilder senare! 

Av sosilol - 11 december 2011 13:51

Hejsan!!  


Vet att bloggningen inte direkt varit på topp under fredag och lördag och det har också sänkt statestiken:( Men jag har haft väldigt mycket att göra i helgen och inte minst igår.


I fredags så missade jag somsagt bussen men tog nästa och gick sen med Ellen till stallet och där så pyntade vi lite åt Sara, tog in hästar mm

Vi fick sedan välja häsatar och jag valde såklart Especial och Ellen tog Quincy fast hon gjärna kunde tagit Sara men Sara ville tabbi ha så Ellen offrade sig. Estelle tog Sinpan:)

Vi red lite cerpentiner utan stigbyglar. Especial var jätte duktig i fn, galoppen var sisådär och cerpentinerna ganska bra. Efter ridningen var det lucia träning och sedan åkte jag hem.

Väl hemma åt jag mat och sedan kollade jag på idol.

Amanda F vann och det tyckte jag hon var värd. (Fast moa var BÄST!!<3) Jag tycker hon gör bättre uppträdanden fats båda sjunger bra jag blev helt kär i då Robin sjöng Halo!! As snyggt tyckte jag!


Amanda vann:)

Moa var min favorit hon sklulle vunit!!!!!!!!<33333


 

Presentation


Hejsan, jag heter Sigrid och det är jag som bloggar här!
Jag kommer blogga om lite allt möjligt som inträffar i mitt liv;)
Mest hästar, skola, kompisar och fritid!
Kul att du titta in!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Omröstning

Vad har ni gjort på sportlovet?
 Åkt skidor
 Varit hos släktingar
 På läger
 Gått på fritids
 Slappat
 Med vänner
 Åkt utomlands

Gästbok:)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Länkar

    

 

        

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards