sosilol

Alla inlägg under oktober 2011

Av sosilol - 11 oktober 2011 07:38

Hej!!


Det fick bli Candy igår på hoppningen. Han var jätte fin, helt underbar.

Vi tränade på att länga och korta galoppen innan/ mella två hinder. På scouterna hade vi surrnng och knopar, det var faktiskt ganska kul för vi lärde oss lite nya saker.

Det är så att min dator dog så jag hinner inte skriva så mycket:(


   

Av sosilol - 10 oktober 2011 20:00

Hejsan!


Hittade två jackor jag fastnad för riktigt mycket, båda två kommer från HM. (hoppas att mamma är på köphumör)haha. Här är den ena:


Dubbelknäppt skepparkavaj i ullblandning. Sidfickor samt motveck i ryggen. Fodrad. Längd 62 cm i stl 40. Finns i röd, svart och grå.

Så skriver HM om den.

   

Och här är dden andra... Så här står det om den på Hm's hemsida:

Vadderad jacka med huva samt dragkedja fram. Elastiskt skärp i midjan samt sidfickor. Fodrad. Längd 70 cm i stl 40. Finns i svart, blå och mulvad.


Vilken tyckte ni var snyggast?? Själv gillar jag nog den nedersta mest:)


   

Av sosilol - 10 oktober 2011 18:00

Hej!


Läste en ganska cool text på facebook:

Mänisnaks hjnräa kan lsäa oedrn i vlkien odnrig som hlset, det edna vkitgia är att den fsötra och stsia btkosaevn stetir på rtät palts.Rsteen kan vraa hluler om bluler och du kan ädnå lsäa det uatn ngåra porlbem. Hägtfit va?


Visst var det ganska häftigt!:) Undrar hur det kan funka så...

Nån av er som vet??

 

Av sosilol - 10 oktober 2011 16:04

Hejhopp!


Nu kommer ett sånt där "min dag" inlägg igen...jaja

På morgonene hade vi No, vi testade att bränna magnesium och det var faktikst ganska coolt. Det blev ett vitt ljussken som tydligen var farligt för ögonen men coolt.

Sedan var det So och vi såg på en film om reklamer. Den berättade att det en gång gjorts ett Tv program som dom hade satt in "Köp popcorn" i en 100dels sekund var terdje minut. Det är bara vårt undermedvetna som akn uppfatta sånt men det såldes mer popcorn! Det är häftigt.

Sedan var det en helt vanlig Engelska lektion och sedan en jätte oorganiserad jumpa lektion, vi hade vikarie som typ inte kunde göra sig hörd:/

Sist på dagen hade vi matte och idag var det de nya grupperna, inte så stor skillnad för mig jag har ju samma lärare.


Nu har jag gjort läxor, ätit mellis och förberätt två tidsinstälda inlägg till ikväll. Snart kommer pappa och skjussar mig till stallet.

Det är hoppning som vanligt på måndagar och jag hoppas på att få rida Especial igen... Sen är det scouter. Det blir en full men rolig eftermiddag/kväll!


 


Av sosilol - 10 oktober 2011 14:35

Hej!  


Läste lite på ponnyprinzarna och där hade Katrine skrivit en väldigt bra text om hur hon tycker en bra blogg ska vara. Så här hade hon skrivit:

(rosa text = min komentar till texten, lila text= det hon skrev)


 

* Variation; visst är dagens ridpass inlägg och outfits roliga men i längden blir det allt lite långtråkit. För att ha en intressant blogg som lockar MIG behövs det varitation, inte bara massa text om hur dagen varit eller hur underbar häst man har.

 (Det är jag inte så bra på, jag skriver mestom min dag, ska tänka lite mer såhär tror jag)


* HUMOR! En blogg utan humor är en blogg utan personlighet! Man måste våga bjuda på sig själv, lägga ut bilder när man är riktigt jäkla het, eller hästen gör något wild'n crazy. Det hör till!

(det tycker jag att jag är okej på)


* Åsikter; En av de viktigaste faktorerna. Rad efter rad, efter rad, efter rad utan ett enda tanke och tycke är inte så underhållande. Den här bloggen som jag och Matilda driver ser jag faktiskt inte bara som en blogg utan också som en chans att dela med mig tankar och åsikter samt höra andras. Extra kul är det när man lyckas dra med folk som håller med och samtycker, men lika intressant som att se en välskirven kommentar från någon som är emot. Ett bra sätt att starta dissktutioner helt enkelt!

( kanske ska dela med mig lite mer av vad jag tycker och tänker)

* Språket man använder; Stavfel i var och varannan mening stör mig något så otroligt känner att jag talar emot mig själv just nu, haha! men också språket man väljer att använda. Utropstecken, smileysar, hjärtan, heeeeeeeeeeeeejj:isar, assså:isar, etc. gör inläggen svårlästa och man får känslan av en oseriös bloggare.

(det är jag väldigt dålig på, vad tycker ni? Hur vill ni ha det?)


* Designen; En snygg design är också viktigt för mig, man ser direkt hur mycket tid som ligger bakom den och hur välgjord den är. Skrikiga färger är inte att föredra...

(Jag är ganska nöjd med min design+att jag la ner ganska mycket tid)


* Bilder och videos; Alltid kul med bilder som hör ihop med inläggen och videos från tävlingar eller träningar. Bidrar också till variations faktorm!

(Har ganska mycket bilder, inte så mycket videos)

 

* Attityd; Tycker själv det är viktigt att man är trevlig mot sina läsare, tackar för fina kommentarer, visar uppskattning och är allmänt schysst. Men också hur man i bloggen visar sin attityd mot tränade, föräldrar, hästen, vänner och alla andra faktorer som hör ihop med stallarbetet.

(Hopas att jag är välig mot er)


* Att vara någon man inte är; Internet är det perfekta stället att visa den fina ytan, alla fina bilder, fina videoklipp och fina resultat. Visst det är kul att se att hästen går bra men alla vet att det inte är perfekt hos alla. Att man visar upp hur allting egentligen ligger till genom att skriva ut resultat, lägga ut videos etc. gör bloggen mer levande. Var dig själv och var stolt över det du och din häst utför!

(tror jag skriver även när det går dåligt)


Tyckte i alla fall att det var ett riktigt läsvärt inlägg av henne!


 

 
 
 
Av sosilol - 10 oktober 2011 07:19

Hej!!:)


Här är resultat från omröstningen från förra veckan:


Godis 40%

Chips 20%

Glass 20%

Popcorn 20%

Grönsaker 0%


Så godis vann!! Chips, glass och popcorn kom tvåa och grönsaker sist:(

Och nu kommer det en ny om vilken frukt som är godast!!:)


 



Av sosilol - 10 oktober 2011 07:13

Haloj!:D


Rubkriken säger det mesta, ja jag har försovit mig hade tänkt gå upp halv sex för att städa min hamsters bur, dusha, läxor och städa badrummet.

Men nu får det bli bara lite läxor, tur att vi alla fall har minimini sovmorgon till halv nio:)

Förresten är smilie felet här igen:(


Idag är det måndag med no, engelska, svenska, so, matte och idrott:)

Hoppas vi får resultaten från SOprovet!

Efter skolan åker jag hem gör lite läxor, äter mellis och sedan cyklar till stallet och hoppning!!! Efter det är det direkt till scouterna, jag tror vi ska kasta livlina:)


Ovisad bild på TinTin<33 


 

Av sosilol - 9 oktober 2011 20:31

heej!:)


Nu är det säkert många som undarde över rubriken men det är nämligen så att det luktar svamp i hela huset. Pappa håller på att typ kokar svamp.

Men jaja till saken, vi hade det jätte bra med klasstjejerna!

Vi fikade, gick tipspromenad, ritade och körde vinken.

Det var ont om gömställen så det blev en ganska galen vinken, men kul va det:)))

Då vi kom hem så vilade jag lite, åt sedan kvällsmat, kolade ponnyaakuten och nu ska jag göra läxor...

Hinner inte skriva mer så:

God natt alla läsare!!:)


 

Presentation


Hejsan, jag heter Sigrid och det är jag som bloggar här!
Jag kommer blogga om lite allt möjligt som inträffar i mitt liv;)
Mest hästar, skola, kompisar och fritid!
Kul att du titta in!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Omröstning

Vad har ni gjort på sportlovet?
 Åkt skidor
 Varit hos släktingar
 På läger
 Gått på fritids
 Slappat
 Med vänner
 Åkt utomlands

Gästbok:)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

    

 

        

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards