sosilol

Alla inlägg under november 2011

Av sosilol - 24 november 2011 15:13

Haloj!Sitter och väntar på att Sandra ska komma ut ur en kö, hon har sju sega pensionärer framför sig!Det har iaf varit en bra dag och min grupp vann tårttävlingen:)/Sigrid

Av sosilol - 24 november 2011 12:00

Hola! 


Igår körde jag lite "prata med datorn" som är ganska knäpp!

Den sa till felicia att den hade åkt jorden runt i en skottkärra! Knasig!

Här är en sak den sa till mig: 


Datorn: Ska jag berätta en saga?

Du: ja

Datorn: Det var en gång en dator som pratade med en människa.

Du: den har d ju redan sagt, ta en ny!

Datorn: Jaha.

Du: ta en ny!

Datorn: Okej.

Du: kör!

Datorn: Jag kör också.

Du: Ta historian nu!

Datorn: Jag kan inte.

Du: du sa ju!!

Datorn: Du också.

Du: Va?

Datron: Vill du ha en bulle?

Du: ja

Datorn: Det får du inte!

 

Av sosilol - 24 november 2011 07:50

Hej!!

Idag får vi typ ingen sovmorgon, vi börjar 8.45 istället för 9.30

Fast det är för vi har "mentorsdag" idag, då har vi inga vanliga lektioner. Vi delas in i grupper med blandat av N1 N2 N3 och musik. Idag får vi sluta klockan 14.00!!:)

Efter skolan går jag och Sandra och fikar sedan till stallet. Och efter stallet åker vi och kollar på Wilams ridning. Läs mer om det HÄR!

   

 


Av sosilol - 23 november 2011 20:30

Hej!


Hmmm, jag är inte alls så rädd inom ridsporten men jag är ju lite rädd för att något alvarligt ska hända mig , någon häst eller mina vänner. Fast det är ingenting jag tänker på sådär men det vill jag ju inte ska hända.

Annars har jag väll ingen räddsla 

  

Däremot var jag liv rädd för Espe för tre år sedan!! Helt otrolig utveckling på 2,5 år!! 

       

Av sosilol - 23 november 2011 20:16

Haloj! 


Imorgon ska jag och Sandra med Wilma och kolla på hennes ridning!

Efter skolan går vi till ett cafe och fikar/suuuuuper tidig kvällsmat. Sedan får vi sjuss til stallet och sedan rider Sandra som vanligt men efter hennes ridning ska vi ögonaböj iväg till bilen och iväg till Wilmas stall och kolla då hon rider:)

Det kommer att bli ku!

har ingen egen bild på wilma så tog en från fb

 

Av sosilol - 23 november 2011 20:15

1. Jag är halv skånsk och sjunger alltid "ja må han leva" på skånska

2. Jag har fobi för slemmiga saker, fast mest fiskar och blod!

3. Jag har aldrig fått dåligt på ett prov:)

4. Jag är super barnslig när det gäller mat.

5. Jag gråter jätte lätt

 




Av sosilol - 23 november 2011 19:30

Haj på daj!!


Idag började vi med HLR (hjärtlungräddning) och vi fick lära oss lite om LABC och HLR och det viktisgaste var att man iaf skulle försöka så kunde man kanske rädda liv!

Sedan hade vi lunch och efter lunch engelska.

Sist så hade vi matte  för vi hade inget klasråd.

Då tog jag och Elli bussen till Estelle och därifrån gick vi till stallet.

Jag gjorde allt på båda hästarna idah sedan gick jag hem med Estelle ett tag:)

Nu ska jag göra läxor..:(

En sådan fick vi testa på, en "miniann"

 

Av sosilol - 23 november 2011 10:31

Haloj!!Nu sitter jag i centralhallen med Sandra, Wilma, Anna och Lovisa och väntar på att få äta lunch. Vi har haft hjärtlungräddning hela morgonen och nu efter lunch är det franska:)Det blir potatisbullar till lunch och vsg älskar potatisbullar:)Idag får vi kanske våra provresultat på engelskan./Sigrid

Presentation


Hejsan, jag heter Sigrid och det är jag som bloggar här!
Jag kommer blogga om lite allt möjligt som inträffar i mitt liv;)
Mest hästar, skola, kompisar och fritid!
Kul att du titta in!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Omröstning

Vad har ni gjort på sportlovet?
 Åkt skidor
 Varit hos släktingar
 På läger
 Gått på fritids
 Slappat
 Med vänner
 Åkt utomlands

Gästbok:)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Länkar

    

 

        

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards