sosilol

Alla inlägg den 8 september 2011

Av sosilol - 8 september 2011 22:00

Hej!!


Detta inlägg är till alla som undrar varför bloggen heter sosilol, har skrivit det tidigare men här kommer det igen:)

  • LOL kommer i från min No lärare som tror hon är väldens ugdomligaste och säger ord som LOL så jag hade fått hennes röst när hon hon säger lol på hjärnan:-(
  • LOL kommer också i från att jag hoppas att bloggen ska vara rolig att läsa:-)
  • SOS kommer från att mitt namn börjar på S och S på rövarspråket är Sos.
  • I kommer från igenting...

Sedan fanns det inte så många namn så därför fick det bli Sosilol. Jag kom också på att det betyder sil på rövarspråket


/Sigrid:-)

Av sosilol - 8 september 2011 20:54

Hej alla glada!!


Nu tänkte jag berätta lite om min vistelse i stallet:-)

Vi kom dit och läste på tavlan att Alex skulle rida Quincy!! Quincy är hästen jag hade på läger i somras:-)

Dom skulkle rida ut barbacka:-) Vi följde med ut på uteritten och pratade lite med ridläraren:-) Hon hade bestämt vilka vi ska rida imorn men tyvär glömt bort, så vi får vänta och se...

Sen då vi kom tilbaka så hjälpte jag en annan tjej att göra iordning  Especial och sedan fodrade vi :-)

Sedan skulle vi åka hem och Ellen skulle förja med för at slippa va hemma själv så vi åkte hem til mig. Sedan kom Ellens pappa efter ett ganska kort tag och hämtade henne, det hade skett ett litet missfördånd:-/

Sedan åt jag kvällsmat:-) jag hade hunnit bli jätte hungrig!!

Sedan så satte jag mig här!!:-) Jag gjorde lite läxor också;-)


/Sigrid:-)


PS. nu är smilie felet här igen:-(

Av sosilol - 8 september 2011 19:27

Hallå allesammans!!


Tänkte berätta lite om min skoldag så berättar jag lite om stallet senare (Ska anart är middag) 


Vi kom til skolan (jag och Alex) så gick vi till matten. Och mycket rikigtig så kom min gamla matte lärareoch sa att vi skulle ha honom i matte:-D men vi skulle också ha honom som mentor 

Sedan var det bild!!! Vi ritade fönster, låter lite knasigt men det var ok. Men jag vill göra något mer pyssligt!!

Sedan var det lunch, och vi pasta med skinksås fast jagåt bara pasta och sås:-)

Sedan var det teknik men teknikläraren var borta så det blev

 NO istället typ så det blev knasigt:-/

Sedan hade vi SO och sen var dagen slut!!

Jag och Alex skulle cykla till stallet men det ösregnade så vi fick vänta ett tag men sen gick regnetöver 


Läs mer om stallet i nästa inlägg...


/Sigrid   

Av sosilol - 8 september 2011 15:00

Hej hej, dags för en: 



SIGRID HISSAR:

Hundar är ett av världens bästa djur!!

SIGRID DISSAR:

Min mattebok:-(


/Sigrid  

Av sosilol - 8 september 2011 12:00

Hej!!!


Tänkte berätta lite om min pysslar häst Sara! 


Sara är en häst som igentligen heter Lucie men när vi köpte henne så sa han att hon hette Sara sedan då han fixade fram papprena så stog det att hon hette Lucie. Men vi kallar henne sara ddför det är vad hon blevkallad hos hennes förra ägare också:-)

Sara är ganska kännslig att rida och därför gansak svår riden. Jag red henne för första gången sommaren 2010 sen i somras så red jag henne väldigt mycket då Especial inte var här:-)

Sara är en väldigt fin häst som är väldigt känslig att rida, men när man väl "får till det" och hittar en bra balans så gå hon toppenfint! Hon tycker att det är väldigt kul att hoppa och att springa. I boxen är hon snäll och lite försiktig av sig.


 

Bild tagen från hemsidan:)


/Sigrid  

:)

Av sosilol - 8 september 2011 07:58

Hej!!! 


Idag mår jag bättre!!:-D

Så idag hoppas jag på att kunna åka till stallet tillsammans med Alex:-)

Idag är det torsdag många bra saker några dåliga:

Bra: Sovmorgon,Bild och Teknik:-)

Dåliga: Slutar 15.10, har So ett jätte långt matte pass:-(

Men nu är det såhär att matten kanske hamnarpå det bra idag för att igår var mamma på föräldramöte på min skola och då sa dom att vikanske skule ha en JÄTTE bar matte lärarefråmn förra skolan 

På bilden ska vi ng komma igång med en riktig bild, vi har ju bara gjort våra mappar hitils:-(

Sen efter skolan cyklar jag och Alex til stallet, själv hoppas jag på att hon ska får rida jompa eftersom  hon hade honom på karlshem så skulle det var kul och seom han är lika snäll mot henne här som han var då hon hade honom 

    

Nu ska jag tilbringa lite tid med den här lilla filuren:-)


/Sigrid    

Presentation


Hejsan, jag heter Sigrid och det är jag som bloggar här!
Jag kommer blogga om lite allt möjligt som inträffar i mitt liv;)
Mest hästar, skola, kompisar och fritid!
Kul att du titta in!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Omröstning

Vad har ni gjort på sportlovet?
 Åkt skidor
 Varit hos släktingar
 På läger
 Gått på fritids
 Slappat
 Med vänner
 Åkt utomlands

Gästbok:)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Länkar

    

 

        

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards