sosilol

Alla inlägg den 27 september 2011

Av sosilol - 27 september 2011 21:00

Hej alla glada!!

Varning för ett inlägg fullt av hästar!! Fick en fråga om jag kunde göra ett inlägg med mina favorithästar och självklart!!:)


GASEN

Gasen är en liten welsh ponny som har stått på mitt stall så länge jag kan minnas:) Han var min allra första favorithäst för att han var liten och söt:) Det räkte för att bli en favorit:)

SPACE

Fösrat gången jag skulle rida space var jag LIVRÄDD!! Men efter ridningen hade han varit så snäll att ahn nu blev min nya favorit häst!! Han var snäll och lugn!!


LINA

När pysslar listan kom upp så skrev jag självklart upp mig på space men hann var så klart för stor för mig så jag fick Lina istället. Hon var ganska sur av sig så ajg blev ganska missnöjd , men jag började älska henne mer och mer:) När hon sedan avlivades  den 7 januari 2009 blev jag jätte ledsen:(

JOMPA

Jompa blev aldrig en riktig favorit han var jag bara pysslare på då lina hade avlivats fram till sommaren:)

Men han var ju snäll och så men han satte sig aldrig riktigt i hjärtat på mig..


ESPECIAL 

Hösten 2009 blev jag skötare på den jätte arga ponnyn Especial som jag typ var rädd för..:/

Jag kunde inte sadla och tränsa och inte ens sätta på honom grimman:( Men jag hargjort stora framsteg och nu är han aldrig så där suroch bråkig mot mig, visst han kan vara bråkig och sur men han lyssnar ALLTID!! Han är enligt mig världens bästa!! 


SARA 

Sara blev jag pyslare på senare under samma höst pga att jag haft henne på ett läger:)

Sara är snäll och försiktig vid all hatering:9 Hon är ganska svår riden och i somras började jag rida henne seriöst:)


Det var mina favvisar det sedan gillar jag ju också Frieda, Fogerty, Colina, Zelda och Viggo!:)


 

Av sosilol - 27 september 2011 19:26

Hej!!  


Skrev ju i mitt förra inlägg om skolan och nu kommer stallet:)

Jag cyklade dit direkt efter skolan och då jag kom så höll alex på att ta in hästarna, vi snackade lite om skolan och kom på att jag går ut gymnasiet om 7 år!!!! Guuud det känns jääääätte lååååångt! 

Okej i bland kan skolan vara riktigt rolig men jag lär nog tröttna efter ett tag men nu ska jag tänka possitivt ...  

Efter ett tag kom Ellen och då så borstade vi med mera:)

När vi gjort klart  att jobb så kollade vi lite på lektionerna:) Dom hade markarbete , dogleg dom också:) Dog leg är inne:)

Sedan skulle vi bege oss hem och så såg vi att klockan var 5 i 6 och jag skulle vara hemma 6+ att Ellens tåg gick kl 6!! Så jag sjussade henne till tåget och vi såg tåget på perongen och tänkte yes men när ellen var typ fem meter i ffrån så åkte tåget!! Vilken diss!!! 

Så Ellen fick springa med mig hem..


Nu här hemma så ska jag göra lite läxor:)


   

Här är en bild på Espe med karlshems grimma och..

 

Min ena grimma.. Lite skillnad:) Jag har en till egen grimma som är grön men den använder bara jag:-)


 


Av sosilol - 27 september 2011 19:10

Hej!!:)  


Nu tänkte jag berätta om min skoladag:)

Vi började med matte och då fickk vi reda på vilka mattegrupper vi skulle vara i:) Jag skulle vara i Åkes grupp (den svåraste) Det var 11 peersoner från min klass som ska till den gruppen, snille klass!! XD

Men vi börjar inte förren nästnästa vecka , men nästa vecka ska vi ha robert!:) Vi hade honom i NO i 5an och han är jätte snäll!!  

Efter det så var deet NO och vi pratade om brandfara (skumt att ha på no:n)kemi i hemmet och så skulle vi försöka få en potatis att flyta på ytan flyta i mitten och sjunka till botten i ett glas med vatten:) Lite konstickta att vi gör sånt i 6:an, vi gjorde det i typ 4:an:(

Vi har också haft ett lååångt So pass och ett Låångt svenska pass på SOn så fortasatte vi med våra ord från frihetstiden..

I svenska höll vi på med några typ icke fungerande laptops  

På engelskan så jobbade vi med en utvärdering av det här "sectinen" och så läste vi "veckans text":)


 

Av sosilol - 27 september 2011 07:33

Hejsvejs!!


Idag är det TISDAG och det inebär skola och stall som vanligt:)

I skolan så har vi SO, engelska,NO , matte och svenska:)

På svenskan ska vi nog fortsätta med datorerna:) Det är faktiskt ganska roligt...:)

I matten kommer vi få reda på den nya grupp indelningen:) Hoppas jag hamnar i en liten grupp!


Efter skolan ska jag cykla till stallet för att tabhand om min lilla sötis.

Jag hoppas på att han inte rids i första gruppen för då ffår jag längre tid p mig att bortsa innan han rider..:)


  Kollade faktiskt på min sits och den var ganska bra faktiskt:)Lite sofpotatis sits..:/


 

Presentation


Hejsan, jag heter Sigrid och det är jag som bloggar här!
Jag kommer blogga om lite allt möjligt som inträffar i mitt liv;)
Mest hästar, skola, kompisar och fritid!
Kul att du titta in!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Omröstning

Vad har ni gjort på sportlovet?
 Åkt skidor
 Varit hos släktingar
 På läger
 Gått på fritids
 Slappat
 Med vänner
 Åkt utomlands

Gästbok:)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Länkar

    

 

        

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards