sosilol

Alla inlägg under oktober 2011

Av sosilol - 30 oktober 2011 15:54

Heej!!  


Glömde att skriva att jag skulle till landet den här helgen, det är därför uppdateringen är sämst. Tänkte göra några tidsinställda men det gick tyvär inte, i går kom ett litet lustigt inlägg.

Men vi har i alla fall varit och krattat löv på vårat landställe. Jag har också tagit lite bilder. Dom kommer senare.

I morse tog vi också en liten promenad på förmiddagen sedan åt vi lunch och åkte hem. Nu har vi ätit mellis och snart ska jag städa i "stallhyllan" här hemma. Jippi städa!!!!  

 


Av sosilol - 29 oktober 2011 15:57

Heej!!:-) Jag kommer tyvär inte kunna använda någon dator så det får bli ett inlägg från mobilen.Nu ligger jag i min säng och slappar , jag har laggar löv hela eftermiddagen. Kommer nog lite bilder senare.Nu ska jag läsa lite, sedan är det nog mat:-D //Sigrid :-*

Av sosilol - 29 oktober 2011 12:00

Heej!!  


En stor tumme upp går till HÖTLOV!!! Under höstlovet kommer jag åka till landet och kratta löv, ridläger, träffa kusinerna och ha det skönt. Ridläger ska jag på måndag och tisdag med Ellen, Estelle och Tabitha. Det blir ridning, skötsel, teori, hästar och ännu mera skötsel:)

På Onsag så ska jag och familjen in till stockholm för att gå på livrustkamaren och lite annat med mina kusiner från skåne. Vi ska också göra något med mina kusiner från belgien, men vet innte när.

Japp det blir nog ett bra höstlov!!  



 

Av sosilol - 29 oktober 2011 09:08

Heej!!


Japp, igår var det hoppning och jag kan säga er att det var riktigt kul!!!

Vi hoppade en liten bana på fem hinder. Jag red Sinpan, Ellen red min lilla plutt (esp) och Estelle

red Space- the man.

Jag tycker det gck bra för alla oss tre:) Sinpan var lite feg och vågade först inte hoppa ett hinder på 50 cm, hihi, lite töntigt men hon e liten och höjden spelar egentligen ingen roll. Men en gång lyckades jag trycka över henne över ett 50 hinder hon hööl på att vägra men då sparkade jag till henne och då hoppade hon:) Efter några vägrigar så kom vi runt banan...

Som tur var så fick vi hoppa en gång till och då kom vi runt banan på 50 cm utan några vägringar. Dock gick det väldigt fort men jag lät henne springa för då var det svårare för henne att vägra. Framridningen var jag också nöjd med hon hade bra tempo, inåt ställd i svängarna och bra vägar. Så jag var nöjd med hela passet. Ska man hitta några negativa saker med passet var det isåfall att hon vägrade och att hon drog lite några meter på ett speciellt ställe under framridningen. Men jag är nöjd!

Sinpan och Tabitha, visst e dom fina:D


 

Av sosilol - 28 oktober 2011 20:22

Heej!!:-P Nu sitter jag framför TV:n och kollar på idol, fast just nu är det reklam:(Idag har jag hoppat, jag har hoppat Sinpan. Skriver mer imorn:-D /Sigrid@-}--

Av sosilol - 28 oktober 2011 07:45

 Hejsvejs!!


Tänkte dela med mig lite av min musiksmak.

Just nu är det här favoritlåtarna:


Hollywood Hills

Roling in the deep

What are words

Vart jag mig i världen vänder

Resten av ditt liv

Rain over me

Califonia king bed

Stereo hearts

We found love

Someone like you

Fade into darkness

Jack sparrow


Japp det var mina favvolåtar

Av sosilol - 28 oktober 2011 06:56

         Hejsan!!


Nu är det äntligen fredag!!! Wohooo, gudd va skönt och sedan är det lov!!

På lovet ska jag gå på ridläger, vara med kusinerna och bara ha det riktigt chill!:)

Idag är det som sagt fredag med svenska, vi ska kolla på någon film, Jalel (vikarie) sa att vi skulle ha det lite mysigt vår sista dag tsm...

Sedan har  vi slöjd och då är det nog bara att jobba vidare med fåglarna, jag ska måla!! Sist så har vi franska och jag hoppas att vi får resultatet från provet.

Efter skolan åker jag nog till stallet eller så åker jag hem om men till stallet ska jag för det är ridning!:D

Vi ska hoppa och jag vill hoppa Especial eller Space.

Hoppning!!



Av sosilol - 27 oktober 2011 20:21

Heej!!


Idag var Especial sååå mysig han var på klart bra humör!:D

Vi kom dit, jag och Estelle, vi började med att smörja sedan så borstade vi på våra hästar. Sedan en rejäl skopa mys!

Especial var jätte mysig coh jag tränade lydnad och trix och gosade massor. I love Especial<33 (för er som inte redan visste det)

Efter en timmes mys så gjorde vi vatten åt våra båda hästar och sist men inte minst så borstade vi pysslarhästarna.

När vi var klara drog vi hem till Estelle och kollade i hennes skolkatalog. Är alltid lika kul när man känner igen folk.

Sedan så åt vi lite kvällsmat, spelade på hennes Ipad och sedan cyklade jag hem till mig.

  

väldig fin   ful bild jag klippte ihop:)

 


Presentation


Hejsan, jag heter Sigrid och det är jag som bloggar här!
Jag kommer blogga om lite allt möjligt som inträffar i mitt liv;)
Mest hästar, skola, kompisar och fritid!
Kul att du titta in!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Omröstning

Vad har ni gjort på sportlovet?
 Åkt skidor
 Varit hos släktingar
 På läger
 Gått på fritids
 Slappat
 Med vänner
 Åkt utomlands

Gästbok:)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

    

 

        

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards