sosilol

Alla inlägg under oktober 2011

Av sosilol - 26 oktober 2011 15:17

Heej!!  


Japp jag ska till stallet nu med en kompis från skolan:)

Skriver mer ikväll..

 

 

Av sosilol - 26 oktober 2011 11:04

Heej!!:-) Ett inlägg från mobilen:-) Nu sitter vi i centralhallen och har rast.Snart har vi franska prov... Men tror som sagt att det ska gå bra.Skriver mer sen:-) /Sigrid:-)

Av sosilol - 26 oktober 2011 07:42

Dags för en:


SIGRID HISSAR:


Horsebixen är riktigt bra godis!!  


SIGRID DISSAR:

  

Sådana här kan man köpa på hööks för 29, men det är sämst kvalite:(


    

Av sosilol - 26 oktober 2011 07:39

Heej!!  


Har varit väldigt off de senaste dagarna och det har tyvär också påverkat besöksstatestiken..:(

Men jag hoppas att jag ska bättra mig!!

 


 

Av sosilol - 25 oktober 2011 21:15

That's right!! Sov gott!!<33


 

 
Av sosilol - 25 oktober 2011 21:00

Heej!! 


Här är lite om filmen vi såg idag, gammaldags men faktikst ganska bra.

Text tagen från google:


 Den utspelar sig år 1958 och handlar om två barn som möts när de ska bo hos en man över sommaren,
en man som är väldigt brysk, sträng och ensam. Och de försöker para ihop honom med skolfröken.
Barnen blir förälskade och de är beredda att göra typ vad som helst för att de inte ska
slitas isär när sommaren börjar ta slut, och de ska resa till deras olika hemorter.

Han, Mårten, är rätt så feg, men ändå mogen och skriver dagbok till sin döda mor.
Hon, Annika, är modig, bestämd, envis och samlar känslor i olika små plåtburkar
som hon sedan lägger i människors jackfickor för att de ska bli smittade.

Det var lite bilder det..

 

Av sosilol - 25 oktober 2011 20:18

Hejsvejs!! 


Nu sitter jag här och gör franska glosor efter muntlig franska med mamma, vi har ju prov imorn.

Men jag tror inte att det är så svårt. Apropå prov så hade vi matte prov idag, tror det gick ganska bra faktkst.

Idag har vi också haft No och då målade vi bara med dom färgerna vi gjorde igår. Jag målade en gubbe och en blomma:) Sedan var det svenska och vi kollade på film.. jag tror den hette "den bästa sommaren". Sedan var det lunch och svenska igen då såg vi klart filmen.

Efter svenskan var det So och då hade vi förhör som jag också tror gick ganska bra. Sist på dagen hade vi engelksa och då gjorde vi några roliga par övningar.

Sedan slutade vi och jag åkte hem. Jag åt mellis gjorde lite läxor, tog det lugnt och vid fem fick jag skjuss till stallet av pappa, tack pappa, skönta tt slippa cykla. Jag var där, bortsade, smörjde, fottade och hade det allmänt gött:)


 

Filmen vi såg..

 

Av sosilol - 25 oktober 2011 20:06

Heej hopp!! 


Nu är jag hemma och har ätit och tränat franska med mamma.

Upptäckte precis att dagens inlägg inte hade publicerats så jag la till lite bilder och publicerade nu.

Men det spelar väll inte så stor roll när det är publicerat...

Skriver ett inlägg om min dag strax 


    

Presentation


Hejsan, jag heter Sigrid och det är jag som bloggar här!
Jag kommer blogga om lite allt möjligt som inträffar i mitt liv;)
Mest hästar, skola, kompisar och fritid!
Kul att du titta in!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Omröstning

Vad har ni gjort på sportlovet?
 Åkt skidor
 Varit hos släktingar
 På läger
 Gått på fritids
 Slappat
 Med vänner
 Åkt utomlands

Gästbok:)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

    

 

        

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards