sosilol

Alla inlägg under december 2011

Av sosilol - 15 december 2011 07:02

Hejsan!!


Sleepin lärde jag mig i veckan, då vi jobbade med att designa skolor, det betyder sovmorgon.

Och idag blir det ingen sovmorgon=(  V har som sagt nobeldag idag och då börjar vi 8.30 istället för 9.30 men vi får sluta 13.10 istället för 15.10  

Jag vet inte så mycketom vad vi kommer att göra idag mer än att exprimentera och kolla på film och Alfred Nobel, så det får visa sig...

När vi slutar så åker jag och Sandra till stallet för hon har ridning.

Hoppas dom gör något roligt och att sandra rider någon hon gillar!!

Stallkatten Mjau!

      

Av sosilol - 14 december 2011 20:22

Hej!

Då jag kollade på bilder på google hittade jag den här och blev helt galet sugen på påskgodis!!!

VILL HA!!!

 


Av sosilol - 14 december 2011 20:07

Hejhopp!!

  

Nu är jag hemma och har ätit kvällsmat efter en dag i skolan och stallet=)

På franskan hade vi en vikarie som inte kunde franska! 

Sedan efter skolan tog jag bussen till stallet och där så gkorde jag det vanliga. Idag fick vi också hjälpa Alex att ta ut några äckliga fjädrar som mjau lämnat efter sin måltid bestående av en liten oskyldig fågel...

Imorgon är det nobelfirande i skolan och vi ska typ få laborera, kolla film m.m PÅ matsedeln stod det nobellunch och förra året var det ASnajs nobellunch men iår blir det en pirog...=( Besvikelse

Men vi slutar 13.10!!!! 

    

 

kolla vilken gullig bild på mig och brorsan jag hittade i arkivet

Av sosilol - 14 december 2011 10:58

Hejsan!


Nu har jag lunchrast igen och sitter här med Anna och Sandra. Idag var det ganska äcklig jullunch=(

Idag har vi haft Jumpa opch vi körde innebandy. Sedan hade vi svenska och skrev på våra berätterser.

Nu har vi franska!

 

 


Av sosilol - 14 december 2011 07:05

Hejsan!!

 

Guten morgen betyder god morgon på tyska för er som nt viste det, för jag kan faktiskt lite tyska=)

Idag är det onsdag och vi börjar med idrott sedan har vi svenska där vi ska skriva på våra julberättellser, min är as dålig den handlar om två kompisar som är bästa vänner men det får dom inte för tjejens pappa och så ska dom typ lösa det problemet och får hjälp av en liten nisse.

Idag har vi också franska och jag har hört det ryktas att vi har vikarie=/

Sedan har vi engelska mette och kanske klassråd, vi kanske skippar det=)

 

Av sosilol - 13 december 2011 19:41

Hejsan!!!


Kom inte på någon bättre rubrik!=(

Men ni vet ungefär vad som hänt idag. och jag överlevde faktikst Soprovet och jag tror det gick okej iaf.

På engelskan jobbade vi somsagt vidare med våran "drömskola" och imorgon är sista lektionen... Fats vi ska? måste hinna.

Sedan åkte jag hem och åt mellis och slängde in det där überkorta inlägget och sedan cyklade (?!) till stallet.

jag var där en kortis sedan fick jag skjuss hem.

   

Av sosilol - 13 december 2011 19:33

Heej!! 


Visst har michelle fixat en grymt snygg header till mig!!=) Sen har jag också fixat lite annat här på bloggen tex, ny presentationsbild och ny signatur är på g!

Själv tycker jag jätte mycket om den ny headern!

Ni kan besöka Michelles egna blogg HÄR!

Sötis

 

Av sosilol - 13 december 2011 15:52

Hejsan! 


Nu ska jag till stallet!!:)

      

Presentation


Hejsan, jag heter Sigrid och det är jag som bloggar här!
Jag kommer blogga om lite allt möjligt som inträffar i mitt liv;)
Mest hästar, skola, kompisar och fritid!
Kul att du titta in!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Omröstning

Vad har ni gjort på sportlovet?
 Åkt skidor
 Varit hos släktingar
 På läger
 Gått på fritids
 Slappat
 Med vänner
 Åkt utomlands

Gästbok:)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Länkar

    

 

        

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards