sosilol

Alla inlägg under september 2011

Av sosilol - 24 september 2011 15:41

Hej hopp!!


Estelle dröjde lite men hon kommer vid fyra istället:)

Under tiden har jag fixat lite nytt här på bloggen 

Jag har fixat ny design, blev inte jätte nöjd så jag lär väll byta igen när jag hinner, vad tycker ni??:) Jag gjorde också en ny header..:)

Provade att göra en omröstning som ni hittar här till vänster<-- svara gärna på frågan så skriver jag resultatet om kanske typ en vecka:)

Fixade en ny ordning i menyn här till höger, komentera om något ska upp/ner:)


Här är dom headers jag har haft, volken var snyggast??:)


Den här visades nog aldrig på bloggen men blev utväcklad till den här:

Och nu har jag den här:)


     

Av sosilol - 24 september 2011 13:46

Hej alla!! 


Nu är jag hemma efter en liten jogging/promenad runt ekeby sjön:)

Mamma och pappa gick medans jag och min brorsa joggade för det mesta:) Vi stannade efter ett tag och åt lite fika:) 

Nu är jag hemma igen och mamma,pappa och brorsan är på IKEA!:)

Nu ska jag göra lunch, lite sent men jag har läst fram till nu 

Jag ska göra pesto pasta:) Vilket är en av dom få maträtter jag ocrkar göra nu.. Jag är lite lat...hehe :)


Vig tre tiden kommer Estelle hit och så ska vi göra något kul:)

Hon äter middag här, sydfranskkycklinggryta blir det och det passar ju bra för hon är halv fransk:)

Efter maten sjussar pappa osshem till Emma och FILMKVÄLL!!

Det är alltid mysit med filmkväll, måste bara komma på vad jag ska ha med mig..:)

 Två små bilder från idag:)


 


Av sosilol - 24 september 2011 08:33

Hej alla!!  


Blev ett väääldigt kort inlägg igår kväll så jag berättar lite nu:)

Vi kom till stallet jag och Ellen och då hjälpte vi Jenny med att städa hennes skåp, och jag som är perfektionist torkatde av alla hennes flaskor..lite inödigt igentligen 

Sedan när Estelle kom så fixade vi lite med våra hästar...

Vi bortsdae, smörjde,vatnnadeXD och pussade:) Igår var våra pysslare där också så vi fick lite hjälp 

Sedan började vår ridlektion som var teori:)

Vi pratade om vcad man behövde ha, att ha med sig och lite hur man tävlar lokalt:)

Det var faktikst en riktigt bra lektion , tack Alex:)

Sedan i slutet fick vi lär oss hur man gjorde knoppar med bara en tofs, dom blev snyggare och hållbarare!! 

Sedan efter så hjälpte jag och Estelle till med fodringen.


 

Jag på especial<333


 

Av sosilol - 23 september 2011 21:38

Heej!!


Har haft en toppen dag idag!!

Skriver mer om min daag i morgon:)

Bild från karlshem 2010

 

Av sosilol - 23 september 2011 12:26

Hejhej!!


Nu är jag hemma lite snabbt och ska äte lunch för att sedan åka till stallet:)

Idag har vi på svenskan fixat med våra data konton, fått inloggningar till NE, fixat ett mapp system och lite design:)

Vi har på franskan tränat på siffrorna på typ 100 olika sätt:)

Slöjden var som vanligt rolig 


Nu bär det av till stallet och en teori lektion:) Bra tta man lär sig något annat än att rida ibland:)


 


Av sosilol - 23 september 2011 07:22

Hej alla!!


Rubriken säger allt om vad jag tänker skriva om:)

Igår var det som sagt matteprov och jag tror det gick ganska bra, det kändes så i alla fall 

Vi hade också bild och vi jobbade med en "hand uppgift" man ritade av sina händer sen färglade man:)

Efter skolan cyklade vi till stallet, dom hade teori idag precis som vi ska ha idag:)


Idag är det fredag och kort dag!!:)  Vi har franska, svenska och slöjd!!

Bara roliga ämnen, fast vår träslöjds lärare är lite smått galen 

Han råkade slinta då han slipade min grej och så sa han "men det blev ju lite snyggt" fast det blev alldeles snett:(

Sedan ska jag till stallet och idag ärr det som sagt teori...


En liten bild på Especial från den dagen då jag blev skötare på honom:)

 
Av sosilol - 22 september 2011 20:21

God natt alla!!  


Har tyvär inte skriva så mycket nu men jag kan iaf berätta att det inte gick piss på matte provet och att vi hade det bra i stallet:)

Kankse berättar mer om min dag imorgon:)


 



Av sosilol - 22 september 2011 12:15

HejHej!! 


Tänkte prova en ny grej nämligen:


VAD TYCKER DU?? 

    

Det funkar så här artt jag lägger upp två bilder och ni komenterar vilken NI gillar bäst!!

Så varsågoda:


<- den röda eller...


<- den silvriga??


Vad tycker du??


 





 

Presentation


Hejsan, jag heter Sigrid och det är jag som bloggar här!
Jag kommer blogga om lite allt möjligt som inträffar i mitt liv;)
Mest hästar, skola, kompisar och fritid!
Kul att du titta in!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Omröstning

Vad har ni gjort på sportlovet?
 Åkt skidor
 Varit hos släktingar
 På läger
 Gått på fritids
 Slappat
 Med vänner
 Åkt utomlands

Gästbok:)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Länkar

    

 

        

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards