sosilol

Alla inlägg under september 2011

Av sosilol - 12 september 2011 14:48

Heej!!


Nu är jag hemma och sitter och äter lite mellis:) Jag kände ett otroligt sug efter ett gla saft så jkag tog det nu:D

Nu väntar engelskan:( Men jag tror jag kan typ alla orden:)


Idag hade vi no i början av dagen och vi gjorde bakterie odlingar och jag kan säga att det var äckligt och stank!!!

Vi har också haft engelska och det var riktigt kul vi jobbade med några papper gramatik typ

På idrotten så körde vi spökboll och mitt lag vann!!:) Najs!!


Jag ska ganska snart till stallet för hoppgrupp men nu väntar som sagt engelskan...:(


/Sigrid

Av sosilol - 12 september 2011 12:00

Hej!!


Detta är ett tisinställt inlägg:)

Tänkte berättalite om mig själv!!


Jag är en glad tjej på tolv år:) Jag har en underbar familj och en liten hamsetr som heter TinTin:)

TinTin har jag haft sen  januari och innan honom hade jag en annan hamster, Bamse:)

På fritiden går jag på scouter och rider två gånger i veckan:D

Jag sköter också en ponny som står i ridskolan:9 Han heter Especial och är världenssötadte och underbaraste!!

Min favvo mat är hemagjorda lamfärs biffar med pita bröd och salsa, favvo färgen är ljusgrön (kan ni se på min outfit till Especial) och jag älskar djur!!


Det var lite kort om mig!!


/Sigri  d

Av sosilol - 12 september 2011 07:44

Halloj allihopa!! 


Snart ska bege mig iväg till korsningen för att möta Alex:)

Idag är det en vanlig skoldag för mig med gympa, engelska, matte och som anligt So och No.

Eter skolan cyklar jag hem och äter mellis och kanske gör någon läxa  Vi har ganska många läxor till på Tisadag men dom är väldigt lätta, menman kan aldrig plugga för mycket (mammas typ ordspråk)  

Sedan åker jag och möter Ellen och så cyklar vi till stallet:)

Idag är det nämligen hoppgrupp:D

Idag skulle vi ha orienterat på scouternamen jag hinner tyvär inte dit + att jag inte vill springa runt ensam i skogen kl 9:(

Det riktigt tråkiga är att jag inte träffar alla kompisar 


Tänkte göra ett tildsinställt inläg åt er:)


/Sigrid     

Av sosilol - 11 september 2011 21:45

Dags för en hiss och diss :


Sigrid Hissar:

<- Läser dom just nu, jag älskar dom!!  


Sigrid Dissar:

<- skumma byxor


/Sigrid  

Av sosilol - 11 september 2011 19:53

Hej Hej!!  


Nu är jag hemma igen efter att ha haft en toppen eftermiddag 

Viåkte in till satn med tåget.) Sedan gick vi och shoppade lite, jag köpte ett paraply och ett par handskar/vantar:)

Sedan gick vi och fikade, jag åt väldens godaste chokladkaka, MUMS 

Sedan gick vi in i salongen för att se jag saknar dig!

Filmen var sjukt bra men också välkdigt sorglig   Låten jag saknar dig som ailu sjöng på begravningen fastnade på hjärnan:/

Men filmen är en klar rekomendation!!



/Sigrid  

Av sosilol - 11 september 2011 12:15

Hej!!


Nu är jag hemma igen efter en promenad i skogen 

Nu ska jag få i mig lite lunch för att sedan bege mig in mot stan:)

Första ska vi som sagt shoppa liteoch jag hoppas själv på att hitta ett paraply och en fleecetröja!! 

Som sagt så kanske det kommer ett inlägg från mobilen senare:)


<- det gröna skulle inta var fel!!:)

/Sigrid  

Av sosilol - 11 september 2011 09:05

Halloj!!


Ska som sagt berätta lite om gårdagen:)


Jag fick sjuss till stallet kl 9 på morgonen. Vi gick ut till hagen och mockade det sista i ena hagen, det gick ganska fort:)

Sedan gick vi till nästa hage och det visade sig också gå ganska snabbt så vid tolv var vi klara  

Vi gick hem till Estelle och åt lunch sedan han vi ett dopp i hennes bubbelbadpool:D

Sedan var det tillbaka till stallet för skötarmöte och rykttävling:)

Först gick vi igenom vad man ska göra när man är pysslare/skötare sen vilka som var på vilka och jag behåller mina två små sötisar:) Sist av allt på mötet utsågs bästa skötaren och det blev... JAG tätt följd av ellen och Estelle:)

Sedan var det rykttävling och vi började rykta. Efter en timme kom dommarna och kolade sedan var det pris utdelning.)

Estelle kom etta men Ellen hade mest poäng så vi kom hem med varsin vist idag:D

När jag kom hem så åt vi grillat kött:D MUMS!!


Idag ska vi först ut till spåret och gå i spåren:) Sedan ska jag och mamma in till stan för att först shoppa lite och sedan se på bio!!

ni kanske inte hör mer av mig tills ikväll, kankse ett inlägg från mobilen:)


/Sigrid  

Av sosilol - 10 september 2011 21:13

Hej!!Nu gör jag mitt första inlägg från mobilen:-) Tänkte bara säga att jag haft en toppen dag i stallet och att jag berättar mer imorn:-) Kan i alla fall avslöja att jag kom hem med ett pris:-) elr jag tog inte hem prisetÄr så sjukt trött efter denna dag så God natt!!:-) //Sigrid@-}--

Presentation


Hejsan, jag heter Sigrid och det är jag som bloggar här!
Jag kommer blogga om lite allt möjligt som inträffar i mitt liv;)
Mest hästar, skola, kompisar och fritid!
Kul att du titta in!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Omröstning

Vad har ni gjort på sportlovet?
 Åkt skidor
 Varit hos släktingar
 På läger
 Gått på fritids
 Slappat
 Med vänner
 Åkt utomlands

Gästbok:)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Länkar

    

 

        

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards