sosilol

Alla inlägg under september 2011

Av sosilol - 2 september 2011 21:04

Hej alla!!


Tyvär är det dumma felet med smileisar kvar så det blir bara tråkiga

smileisar:-(

Även fast det är fredag så vill inte problemet försvinna:-(

Men sååå skönt att det äntligen fredag!!:-)

Som sagt är fredag den bästa dagen i veckan i skolan:-)

Vi hade svenska test som gick sådär:-/ Fick nog typ två fel:-(

Sedan var det slöjd, vilket är kul!!:-D

Och sist men inte minst så ...  franska!!! Som också är jätte kul så en tumme upp för fredagar!!

Sedan var det lunch köttbullar med makaroner som inte smakade någoning:-(

Sedan bar det av till stallet:-)

Vi gjorde det vanliga stallarbetet. Sedan var det dags för at få välja hästar:-D!!

Jag valde... vem???....  Especial!! Vilken överanskning!!

Det gick jätte bra och jag var jätte nöjd han var inte alls dragig som han varit de senaste lektionerna. Han höll tempot bra:-)

En liten bild på mig och Especial:

Så här såg vi ut idag:-)

men deet här var i våras:-)


//Sigrid:-P

Av sosilol - 2 september 2011 12:00

Dagens:


Sigrid Hissar:

Helg är najz!!:-)


Sigrid Dissar:

Det är inte kaninen jag dissar utan att djur testa på denna sötiz, lågt!!


/Sigrid!!:-)

Av sosilol - 2 september 2011 07:02

Av sosilol - 1 september 2011 20:21

hej!! 


Har haft en toppen dag idag!!

Började med ett matte prov som var jätte lätt och min svaghet är just lätta prov för då anstränger jag mig inte:-( Så jag kan ibland få fel på ur lätta tal   

Sedan har vi haft No bildoch teknik.

Det var fiskburgare till lunch vilket är NAJS!!! 

Sedan efter skolan bar det av till stallet med Alex!!

Hon fick rida Sinpan och jag tyckte et gick riktigt bra!!:-)


Läs även en häst blogg jag och några kompiosar har:

www.heejsec.bloggplkatsen.se


En fin bild på en kompis, gillar dennna bild<3

/Sigrid   

Av sosilol - 1 september 2011 16:00

HejHej!!


Här kommer en ...


SOSILOL HISSAR:

Super fina lindor i alla färger  



SOSILOL DISSAR:

Inte min smak:-(


//Sosilol  


Av sosilol - 1 september 2011 14:00

Halojsan!!

Tänkte berätta lite om min sköthäst Especail!!


Especial är en D ponny som hyrs från Karlshem. Han har färgen stickelhårig/gulbrun.

Han kan verka lite ilsken ibland, men han är jätte snäll och gosig!!

Han gillar att hoppa men då kan det gå väldigt fort ibland

jag har skött honom i två år och älskar honom massor!!

En sak som är rolig är att jag i början var rädd för honom, jag kunde inte fånga honom i boxen, inte tränsa och defenitivt inte sadla. Men man utväcklas och nu är han jätte snäll i all hantering!

Under Det senaste året har jag tränatlite konster och han är faktiskt ganska duktig!

Under våren har han varit halt pga en hovböld. Men när han började sättas igång så red jag honom varje dag!! Det var roligt! 


I Fredags och måndags red jag honom igen efter ett lååångt sommar uppehåll.

I fredags var han väldigt pigg och ville inte riktigt lyda mig:-(

Men i måndags då det var hopplektion var han däremot lite bättre, men när vi skulle galoppera över bommar blev han sådär tokpigg och gjorde små skutt över bommarna. Sedan fick jag snodd och då gick det finfint  

Hösten 09

dagen då jag blivit skötare på honom, åxå hösten 09

I sin hage

Då vi betade karlshemshästarna:-)

<3

På Karlshem<3


/ Sissi  

Av sosilol - 1 september 2011 12:00

Halu alla glada!! 


Tänkte berätta lite om min hamster TinTin som ni ser bilder på i headern!! 


TinTin är en Vintervitdvärghamster som föddes 2010-12-11 alltså är han drygt ett halv år nu!!

Han var en riktig liten bus hamster då han var liten, han bajsade på folk sprang runt som en liten tok och massa annat knas. Men nu är han uppfostrad och beter sig som en hamster ska göra.

Han bor i sin bur i mitt rum och jag tror och hoppas att han trivs. Han får sin mat varje dag.

Jag tar så ofta som möjligt ut honom i sin inhägnad:-)

Han är väldigt gosig och social:-)

Han är väldigt söt och enligt mig världens bästa hamster  

  TinTin vid sitt "gnagrör":-)   TinTin i sitt påsk ägg:-)

   Lite suddig:-(

   TinTin som hamster unge:-)


Kommer nog ett inlägg om min  sköthäst Especial lite senare idag!!

/ Sosilol  hihi

Av sosilol - 1 september 2011 10:00

Hej!!!  


Här är några bloggar som jag gillar att läsa!!Alla bloggar får en mmini beskrivning brevid adressen:-)


Det var dem bloggar jag läser  

Förut läste jag också dresyrmupparna men det blir mer sällan nu för tiden:-(


/Lilla jag  

Presentation


Hejsan, jag heter Sigrid och det är jag som bloggar här!
Jag kommer blogga om lite allt möjligt som inträffar i mitt liv;)
Mest hästar, skola, kompisar och fritid!
Kul att du titta in!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Omröstning

Vad har ni gjort på sportlovet?
 Åkt skidor
 Varit hos släktingar
 På läger
 Gått på fritids
 Slappat
 Med vänner
 Åkt utomlands

Gästbok:)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Länkar

    

 

        

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards